שלוש טעויות נפוצות בקידום אתרים

תהליך קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, מורכב וכפוף לשינויים שכופים עלינו כל העת המתחרים ומנועי החיפוש עצמם. עם זאת, די ברור לנו שמנועי החיפוש היו רוצים להציג לגולש דפי אינטרנט שהם כמה שיותר רלוונטים לשאילתא שביצע הגולש, שהם מאובטחים ומכילים תוכן מקורי ולא משוכפל, שהם מספקים  חווית שימוש מעולה לגולש ומאפשרים לו להתמצא בקלות בתוכן, ועוד ועוד.

מקדמי אתרים מתחילים, אשר מעוניינים לראות ולהראות תוצאות מהירות לקהל הלקוחות שלהם, נוהגים מעת לעת, לבצע טעויות בתהליך הקידום. הנה כמה מן הטעויות הנפוצות שלהם:

 

טעות ראשונה: העדר השקעה בתוכן

תוכן הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בדירוג של אתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש, אם לא החשוב בהם. תוכן משדר למנוע החיפוש שהעמוד הספיציפי אכן עוסק בנושאים הרלוונטיים לשאילתא שביצע הגולש, ובסבירות גבוהה יתן מענה לשאלה של הגולש.

 

מנהלי אתרים רבים סבורים שתוכן איכותי אך מועט יכול לספק את הסחורה. זאת, משום שאנחנו כבני אדם, מסוגלים לגשר על פערי תוכן יחסית בקלות. מנוע החיפוש, למרבה הצער, לא עובד בצורה כזאת. גוגל, למשל, מחפשת את ההקשר בו כתוב התוכן ומסיקה לגביו באמצעות ניתוח הטקסט כולו. ככל שגוגל תמצא יותר ביטויי מפתח מעולם התוכן הרלוונטי, כך היא תתרשם שהמאמר המדובר אכן עוסק באותו נושא.

לכן, עצה ראשונה בהקשר הזה: רוצים לקדם אתר בצורה אורגנית? אל תתקמצנו בתוכן. הקפידו לשלב תוכן איכותי, אך לא פחות חשוב, באופן תדיר.

אתר אינטרנט

 

טעות שניה: חווית משתמש לא טובה לגולש

כמו התוכן, גם יצירת חווית משתמש איכותית היא קריטריון בהחלטה האם לדרג עמוד אינטרנט גבוה בדף תוצאות החיפוש. רבים ממקדמי האתרים מחליטים להשקיע בפקטורים כמו תוכן וקישורים, אבל מזניחים את חווית המשתמש. כתוצאה מכך, גולש שמגיע לאתר נתקל לעיתים באתר איטי להחריד, עם זמני טעינה ארוכים מאוד, בעיקר במובייל. המשתמש עלול שלא למצוא את מה שחיפש בשל העדר ניווט מסודר שיעזור לו למצוא את מבוקשו. אתר שמספק חווית שימוש לא טובה לעיתים אינו מתאים את אמצעי הקלט מן המשתמש לצורך העסקי שלשמו הם יועדו. דוגמה לכך היא קלט של תאריך בפורמט שמאלץ את המשתמש לדפדף עשרות חודשים אחורה, מבלי אמצעי לקיצור דרך.

לכן, אם אתם מעוניינים לקדם את אתר האינטרנט שלכם בצורה אורגנית במנועי החיפוש, הקפידו על חווית משתמש מעולה לגולש.

 

טעות שלישית: אמצעי יצירת הקשר אינם אפקטיביים

זוהי טעות שמאפיינת לא מעט אתרים, ונדמה כי היא קשורה דווקא בפן העסקי של האתר, ולאו דווקא בקידום האורגני, אולם מיד נסביר את הקשר שבין הדברים.

גולש שנמצא באתר שלכם וכבר קיבל החלטה על רכישה של שירות או מוצר, ינסה ליצור איתכם קשר. אם אמצעי הקשר המפורטים באתר אינם ברורים דים, או שהמענה שיקבל הוא לא אפקטיבי ולא ברמת הזמינות שאליה ציפה הגולש, הוא פשוט ימשיך לאתר הבא בדף תוצאות החיפוש. כאשר הפעולה הזאת תתרחש יותר מפעם אחת ברציפות, עלול הדבר לאותת לגוגל כי האתר שממוקם אחריכם בדף תוצאות החיפוש רלוונטי יותר לשאילתא שביצע הגולש.

לכן, דאגו לשלב אמצעי יצירת קשר שונים באתר, כמו פניה באמצעות טופס, פרסום כתובת המייל שלכם, מספר הטלפון של העסק וגם אפשרו פניה באמצעות צ'אט או דף הפייסבוק של העסק. מעבר לכך, דאגו שמאחורי אמצעי יצירת הקשר יהיה מערך תמיכה אמיתי שממתין לפניה של הלקוח, וערוך בכל האמצעים על מנת לטפל בה.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }