איך משפיעה חווית משתמש על קידום אתרים אורגני?

בשנים האחרונות, לצד פקטורים כמו פרופיל קישורים נכנסים לאתר וכמות ואיכות התוכן באתר, הפכה להיות חווית המשתמש לפרמטר משמעותי מאוד בהחלטה של מנוע החיפוש של גוגל כיצד לדרג עמודי אינטרנט בעבור שאילתות שונות שמבצעים גולשים. יותר ויותר מנהלי אתרים מבינים שאם הם לא יספקו חווית משתמש מעולה ללקוח שלהם, הוא פשוט יעבור לאתר הבא שמציע שירותים זהים, מה שיפגע בעסק פעמיים: נטישה של לקוחות ונטישה, בסבירות גבוהה, גם של מנוע החיפוש. אז מהן הטעויות הנפוצות שמנהלי אתרים נוטים לבצע בתחום חווית המשתמש? במאמר הבא נציג כמה מן הדוגמאות המרכזיות.

אתר

 

איטיות בטעינת עמודי האתר

אתר אינטרנט שמציע חווית גלישה איטית לגולש עובר על הכלל החשוב ביותר ביצירת חווית משתמש נעימה ללקוח. מגוון האפשרויות הפרוסות בפני הגולשים ברשת האינטרנט כיום הוא עצום, וגולש שיזכה לגלישה איטית ומסורבלת באתר האינטרנט שבו הוא נמצא, ינטוש אותו באופן מיידי לטובת האתר הבא. חשוב לזכור, כי על מהירות הגלישה משפיעים גורמים רבים נוספים, כמו איכות החיבור הסלולרי, רמת הקליטה במיקום הספיציפי שבו נמצא המשתמש ועוד. אל תוסיפו לכך גם היבטים הקשורים בניהול האתר עליו אתם אמונים.

ניווט לא נוח ולא אינטואיטיבי

כדי לייצר חווית משתמש טובה חייב אתר האינטרנט להציע לגולש תפריטי ניווט נוחים וברורים. גולש שיבזבז את זמנו באתר על מנת להבין כיצד הוא מוצא את מה שחיפש, יעבור, בסבירות גבוהה, לאתר הבא. בהרבה מן המקרים, הגולש לא נהנה לשהות אצלכם באתר, והוא מבקש, בסך הכל, להשיג פונקציונליות מסויימת. זאת הסיבה, שאם אתם רוצים שהגולש ישלים את הפעולה שלשמה נכנס לאתר שלכם, הקפידו שלא לייצר תפריטי ניווט לא אינטואיטיביים.

רשימות ארוכות ולא ממוינות

האם קיים ממשק משתמש מתסכל יותר מזה שבו מוצגים לגולש פריטים רבים מאוד, בלי היכולת לבצע חיפוש או מיון שלהם? לא מעט פעמים קורה שבהצגה, למשל, של רשימת מדינות למשלוח, לא ממוינות המדינות לפי סדר אלפבתי, ומייצרות הכרח לעבור בצורה סדרתית, לא אפקטיבית ולא יעילה, על הרשימה כולה.

 

כדי להימנע מתופעה זאת, הקפידו לצייד את הגולש בעזרים שונים שיסייעו לו למצוא את מבוקשו ביתר קלות: חיפוש, סינון או מיון רשימות.

מוסיקה אוטומטית

חווית משתמש איננה עוסקת, כמובן, רק בטקסט כתוב. חווית משתמש מאופיינת בכל הדרכים שבהן ניתן להעביר תוכן למשתמש. אחת הדרכים הנפוצות לעשות זאת, היא באמצעות מוסיקה המתנגנת עם הכניסה לאתר. אלא שבשנים האחרונות, במיוחד לאור העליה בשימוש במוצרי מובייל שונים, קשה מאוד לחזות היכן נפגוש את הלקוח הבא שלנו באתר. זה יכול להיות במהלך כנס חשוב שבו הוא משתתף או אפילו במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית.

מובן מאליו, ששימוש במוסיקה שמתנגנת באופן אוטומטי עם הכניסה לאתר, ישבש באופן משמעותי את חווית המשתמש של הגולש, ויגרום לו לנטוש את האתר בסבירות גבוהה למדי.

הודעות שגיאה לא ידידותיות

מעוניינים להציג למשתמש הודעת שגיאה? מצויין. עשו זאת רק עם הודעה מובנית, קריאה ובעלת קריאה ממשית לפעולה. רבים מבעלי העסקים לא נוטים לעדכן את הגדרות ברירת המחדל של הודעות השגיאה, וכפועל יוצא, הלקוח, שגם כך מתוסכל מאי הצלחת הפעולה אותה ביקש לבצע, ניצב כעת בפני הודעה עלומה שלא אומרת לא דבר. במצב דברים זה, הנטישה של הלקוח היא רק עניין של זמן.

רוצים לייצר חווית משתמש טובה? השקיעו בהודעות השגיאה שאתם מציגים לגולשים באתר.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }