מדוע קישורים פנימיים הם חשובים?

כל מקדם אתרים יודע ששימוש נכון בקישורים פנימיים באתר יכול להקפיץ את עמודי האתר במיקומי של ביטויי מפתח בעשרות אחוזים. מהם קישורים פנימיים ומדוע הם כל כך חשובים לקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש השונים? המשיכו לקרוא.

 

מהו קישור פנימי?

קישור פנימי הוא לינק, הפניה, מעמוד מסויים באתר לעמוד אחר באותו אתר. ליצירת קישור כזה ישנם שימושים רבים והם למעשה מהווים את תשתית האינטרנט האמיתית: יצירה של קשרים בין עולמות תוכן שונים. לקישור ישנם שלושה מרכיבים עיקריים: מקור הקישור – המקום ממנו יותא הקישור (פסקה, כותרת, תמונה וכו'), כתובת היעד של הקישור (העמוד אליו מפנה הקישור) וטקסט העוגן של הקישור (הטקסט שבלחיצה עליו עוברים לעמוד הרלוונטי).

 

מדוע קישורים פנימיים מסייעים לקידום האורגני של האתר?

השימוש בקישורים פנימיים בתוך האתר, מסייע רבות לתהליך הקידום האורגני של האתר. הנה הסיבות לכך:

 

יצירת דיפרנציאציה בין עמודים חשובים יותר ופחות

השימוש בקישורים פנימיים יכול לסייע להבהיר למנוע החיפוש מהם העמודים הפנימיים החשובים יותר באתר, פשוט משום שנכנסים אליהם הרבה קישורים פנימיים. מנוע החיפוש יבין אז שהעמוד המצויין חשוב לנו, ושהיינו שמחים להציג אותו בתוצאות החיפוש עבור שאילתות אפשריות של גולשים. אתר שבו כלל העמודים הפנימיים נמצאים באותה דרגת חשיבות הוא אתר שלמעשה אף אחד מן העמודים הפנימיים שבו לא מקודם באמת. רק באמצעות יצירת הפער בין העמודים השונים באתר, ניתן לאותת למנוע החיפוש על ההעדפות שלנו המתאימות ביותר לשאילתות שביצע הגולש.

גוגל

 

ניווט נוח באתר

אחד השימושים הכי חשובים של קישורים פנימיים הוא למעשה ניווט בתוך האתר. חשוב לציין: קישורים פנימיים נמצאים כמעט בכל מקום באתר. הם נמצאים בכותרות השונות, בתפריטי האתר, בפוטר, בתמונות וגם בקישורים היוצאים מתוך טקסט בבלוג. הקישורים מאפשרים לנו להגיע ממקום למקום באתר, ביתר קלות.

 

חשיפת עמודים חדשים למנוע החיפוש

אחת המתודות שבהן עושה שימוש מנוע החיפוש על מנת למצוא עמודים חדשים באתר, היא באמצעות שיטוט דרך קישורים פנימיים באתר. קישורים פנימיים מסייעים למנוע החיפוש למצוא דפים חדשים באתר, שטרם יצא לו לבקר בהם, ולהחליט האם הוא מעוניין לאנדקס אותם.

 

יצירת חווית משתמש טובה יותר

קישורים פנימיים מאפשרים למנהלי אתרים לייצר חווית משתמש טובה יותר, באמצעות חשיפת תוכן בחלקים קטנים. למשל, חלק מסויים של הוכחת טיעון כלשהו יכול להופיע בעמוד מסויים, ואילו הרחבות שונות ויתר פירוט בעמוד אחר. כך יכול לבחור הגולש, אילו מן התכנים הוא מעוניין לצרוך.

 

שיפור המרות

קישורים פנימיים שבנויים היטב יכולים לסייע גם בשיפור ההמרות. תהליכי מכירה שונים באתר נסמכים, פעמים רבות, על חשיפת הגולש למידע בכמות אופטימלית. יותר מידי מידע עלול לבלבל את הלקוח ואילו מעט מידע עלול לגרום לו להסס. השימוש בקישורים פנימיים, יכול לספק ללקוח הפוטנציאלי מידע בשלבים, ולהוביל אותו במורד המשפך השיווקי. דוגמה לכך יכולה להיות קישור לעדויות של לקוחות מרוצים שרכשו את המוצר, או קישור לעמוד המכיל את התנאים החוזיים והמשפטיים של רכישת השירות או המוצר.

 

לסיכום

כאשר בונים בצורה נכונה מערך קישורים פנימיים באתר, הוא יכול לחולל פלאים בקידום של עמודי האתר במנועי החיפוש עבור ביטויי חיפוש פופולריים. קישורים פנימיים יכולים לשפר את חווית הגלישה של המשתמש, לספק לו הרחבות שונות במנות קטנות, לסייע לו לנווט בין עמודי האתר, לחשוף את מנוע החיפוש לעמודים חדשים באתר, לשפר המרות ולציין מהם העמודים החשובים ביותר באתר.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }