מה יותר טוב, קידום אורגני או קידום ממומן?

לא מעט בעלי עסקים אינטרנטיים מתחבטים בשאלה הזאת באופן יומיומי: האם כדאי להשקיע את תקציב השיווק בקמפיין קידום ממומן בגוגל, או אולי להשקיע דווקא באפיק הקידום האורגני? אז איזו שיטה מוצלחת יותר, ובאיזו דרך כדאי לבעל עסק אינטרנטי לבחור כדי למקסם את הרווחים בעסק?

התשובה, כמו בהרבה מקרים בחיים, תלויה, למעשה בסיטואציה: האם מדובר בעסק ותיק או שמא בעסק חדש? מהם המרווחים בעסק? האם העסק מוכר מוצר או שירות? האם לעסק יש מרווח נשימה או שהוא חייב לראות הכנסות באופו מיידי? אז מה טוב יותר, קידום אורגני או קידום ממומן? בואו ננסה להבין את היתרונות בכל אחד מערוצי השיווק האלו.

מנוע חיפוש

 

היתרונות בקידום ממומן

קידום ממומן הוא דרך פעולה מצויינת למי שצריך הכנסות באופן מיידי. קידום ממומן אינו דורש רמת מיומנות גבוהה מאוד בתפעול קמפיינים, והתוצאות שלו מדידות בהל שלב נתון. בקידום ממומן תוכלו לקבוע את המועדים שבהם יוצג הקמפיין ולהשהות את הקמפיין לכשתרצו להימנע מיצירת צוואר בקבוק בעסק. קידום ממומן חסין לשינויים אלגוריתמים כאלו ואחרים של גוגל, וניתן לקבןע באמצעותו גם עבור אילו ביטויים לא נרצה להופיע במנוע החיפוש. בדרך זאת נימנע משיחות ארוכות עם מתעניינים שנמצאים בשלבים ראשונים בלבד של מסע הלקוח שלהם.

קידום ממומן יכול להתאים לעסק בתחילת דרכו שאין לו עדיין לקוחות משלמים וגם לעסק שמעוניין להתנסות במכירת מוצר או שירות חדש, ומעוניין לבדוק את התגובה של קהל היעד להצעת הערך החדשה, תוך ביצוע ניסוי וטעיה, ומבלי לבזבז זמן רב ומשאבים מיותרים.

 

 

היתרונות בקידום אורגני

קידום אורגני מיועד למי שמעוניין להשיג תוצאות מצויינות לטווח ארוך. במהלך הקידום האורגני אנו בונים לאתר בצורה הדרגתית סמכות, אשר נשארת עם העסק גם לאחר שתהליך הקידום נפסק. בתהליך קידום אורגני אנו לא משלמים על כל כניסה של מבקר לאתר, ולכן גם קשה יהיה יותר למתחרים לנקוט באסטרטגיות לחיסול תקציב הקמפיין של בית העסק, כפי שקורה לא מעט בתהליך קידום ממומן.

קידום אורגני משיא לבעל העסק תוצאות איכותיות יותר, משום שקהל היעד הוא קהל יעד שנוטה לסמוך יותר על העסק (רבים מאמינים שאם מנוע החיפוש החליט לדרג את בית העסק גבוה, הוא נחשב לבית עסק אמין). כמו כן, קידום אורגני מאפשר לבית עסק לפעול גם במרווחים נמוכים, עם השקעה קבועה בניהול הקידום, ופוטנציאל מכירות גבוה.

קידום אורגני מאפשר לבית עסק להשביח את הנכס הדיגיטלי שברשותו, ולאחר מכן להשכיר או למכור את הנכס, עם תשואה לא מבוטלת על ההשקעה. בעוד שבקידום ממומן, מיד עם הפסקת הקמפיין, נפסק גם זרם הלקוחות לעסק, הרי שבקידום אורגני נהנה העסק מזרם לקוחות בכל זמן.

יתרון נוסף לבחירה בקידום אורגני הוא המחירים המאמרים של הקידום הממומן. בשנים האחרונות בהחלא הפך להיוץ מאתגר לנהל קמפיין ממומן ולהותיר את העסק רווחי.

לבסוף, קידום אורגני ממצב את העסק כאוטוריטה בתחומו, עובדה שבנישות מסויימות הופכת לתנאי הכרחי להתקשרות לקוחות עם העסק.

 

לסיכום

אם אתם בעלי עסקים חדשים שרוצים לנסות את השוק וללמוד על הצרכים שלו, או שהנכם בעלי עסק עם מרווחים מתאימים, קידום ממומן יוכל לייצר לכם הכנסות באופן מיידי. לעומת זאת, אם אתם מבקשים לבנות לעצמכם שם בתחום, ורוצים לייצר ולהשביח נכס לטווח ארוך, תהליך קידום אורגני יוכל להתאים לכם דווקא יותר, ולסייע לכם להימנע מטקטיקות שונות כמו קליקים של מתחרים, שמטרתם בזבוז התקציב שלכם לריק.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }