כיצד כותבים תסריט לסרט תדמית?

סרט תדמית הוא אחד הדברים הכי יעילים ליצירת פרסום איכותי עבור העסק שלכם. אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחה של עסק או חברה כלשהם הוא בניית תדמית חיובית שתקושר לשם העסק שלכם, וזה למעשה מה שהופך עסק כלשהו למותג. כל סרטון תדמית, בדומה לכל סרט או פרק בטלוויזיה, מבוסס על תסריט כתוב וידוע מראש. בשביל לעזור לכם להבין יותר טוב מה כולל תהליך כתיבת התסריט, סיכמנו עבורכם שמונה שלבים עיקריים במאמר הבא. 

 

תסריט לסרטון תדמית – מה זה ולמה זה חשוב?

בדומה לפרסומות אותן אנחנו רואים בטלוויזיה, סרטי תדמית הם קטעי וידיאו קצרים שמיועדים לייצר תדמית חיובית ושיווקית עבור העסק או החברה שלנו. בשביל שנוכל  לעשות את סרטון התדמית בצורה מקצועית ולקבל את התוצר הסופי הטוב ביותר שנוכל, חשוב לעבוד על סמך תסריט שכתוב היטב. תסריט למעשה מגדיר לצוות ההפקה, ובראשם הבמאי, את החזון שעומד מאחורי סרטון התדמית ומסביר מילה במילה מה צריך להיראות על המסך.

סרטי תדמית

מה הם השלבים בכתיבת תסריט לסרט תדמית?

  • הבינו מה הם המסרים העיקריים: לפני שאנחנו בכלל ניגשים לכתוב מילה אחת מהתסריט, חשוב שנבין עם עצמנו מה הם הרעיונות והמסרים העיקריים אותם אנחנו מעוניינים להעביר לצופים דרך סרט התדמית. האם סרט התדמית שלנו מנסה להעביר מסר הומוריסטי, או שאנחנו בכלל מעוניינים לשדר יותר רצינות מקצועית? התשובה לשאלות האלה טמונה למעשה בתדמית אותה אנחנו מעוניינים לבסס עבור העסק או החברה שלנו.
  • כתיבת פרמיס – תקציר מילולי של מה יהיה בסרטון: פרמיס הוא למעשה תקציר בן פסקה או שתיים המציג את הרעיון העיקרי בתסריט ומסביר מה אנחנו הולכים לראות על המסך בצורה מאוד תמציתית. על סמך הפרמיס, נוכל לעבוד הלאה ולכתוב את התסריט שלנו. פרמיס הוא למעשה גרסה מעט יותר מפורטת של איך אתם הייתם מסבירים בכמה מילים את סרט התדמית בשיחה קצרה.
  • כתיבת המבנה הראשוני של התסריט: הרעיון העיקרי בתסריט הוא שאנחנו כותבים את מה שאנחנו רואים על המסך. כלומר, כותבים מה הדמויות עושות, איך נראית הסביבה שלהן ומה הן אומרות. במהלך הכתיבה הראשונית, נרצה לכלול בעיקר את השורות החשובות לנו ביותר ולהכניס סצנות מפתח שעל פי הן אנחנו נבסס את שאר התסריט.
  • כתיבת הפעולות: כתבו בצורה מפורטת ומילולית ככל האפשר את הפעולות אותן מבצעות הדמויות על המסך. ככל שהכתיבה תהיה יותר ברורה, כך החזון שלכם יועבר בצורה מדויקת יותר.
  • טקסט ודיאלוגים: בדומה לכתיבת הפעולות, גם כשזה מגיע לכתיבת הטקסטים המדוברים של הדמויות על המסך חשוב לדאוג שאנחנו כותבים בצורה ברורה ומילולית ככל הניתן.
  • הקריאו לעצמכם את התסריט: לאחר שסיימנו לכתוב את הטיוטה הראשונה, מומלץ לעבור ולקרוא את התסריט לעצמנו או לאנשים אחרים ולראות האם מעצם הקריאה אנחנו מסוגלים לדמיין את הסרט בראש שלנו בקלות.

סרטי תדמית

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }