איך אפשר לדעת האם מגיע לנו פיצוי על ביטול הטיסה?

במקרים רבים זכאים נוסעים לקבל פיצוי נוסף על דמי כרטיס הטיסה במראה של ביטול טיסה. עולם התעופה מתאפיין בשנים האחרונות בעיכובים וביטולי טיסות מסיבות שונות, חלקן נעוצות בתופעת התרחבותו המהירה של תחום הטיסות. אמנם לא כל ביטול טיסה מזכה את הצרכן בפיצוי. איך אפשר לדעת האם אכן מגיע לנו פיצוי על ביטול טיסה?

 

הדינים החלים על סוגי טיסות שבוטלו

לפי החוק הישראלי, החוק האירופי ואמנת מונטריאול, קיימים מצבים שונים בהם נוסע זכאי לקבלת פיצוי מחברת התעופה עקב טיסה שהתבטלה. לעיתים, קיימת זכאות לפיצוי נוסע מתוקף כמה חוקים, אולם על הנוסע בתהליך התביעה לבחור מכוח איזה חוק הוא דורש את הפיצויים, כיוון שלא ניתן לקבל פיצוי מכוח מספר חוקים.

חשוב לדעת כי החוק בארה"ב אינו תומך במתן פיצויים לנפגעי טיסות שבוטלו. טסתם בטיסה לארה"ב או ממנה? לא בטוח שאינכם זכאים לפיצוי, חשוב לבדוק האם ניתן להגיש תביעה נגד חברת התעופה מכוח חוקים אחרים, זאת בהתאם למדינת היעד של הטיסה או למדינת המוצא.

טיסות שבוטלו

קבלת פיצוי על טיסה שבוטלה מכוח החוק הישראלי

קבלת פיצוי בעקבות טיסה שהתבטלה על פי החוק הישראלי מותנית בעמידה בתנאים הבאים:

  • יעד הטיסה או ארץ המוצא בישראל.
  • טיסה פנים ארצית.
  • טיסה השייכת לחברת תעופה ישראלית (חל עליה החוק הישראלי בלבד).

חברות תעופה המסרבות לשלם פיצויים בגין החוק הישראלי שלא כקבוע בחוק תתבענה בתוך תקופה של עד 4 שנים ממועד הטיסה שבוטלה.

 

אילו מצבים יגרמו לאי זכאות בנוגע לקבלת פיצויים בגין טיסה שבוטלה?

אם הטיסה בוטלה בנסיבות מיוחדות שלא בשליטת החברה וכן לפי האמור בחוק, גם אם חברת התעופה הייתה משקיעה מאמצים מרובים – לא ניתן היה למנוע את הביטול – לא יהיה זכאי הנוסע לפיצוי כספי. להלן תרחישים שונים הנחשבים כנסיבות מיוחדות שאינן בשליטת החברה המפעילה את הטיסה:

  • מזג אוויר חיצוני ובלתי צפוי.
  • סגירת שדה התעופה לטיסות.
  • מצב בטחוני.

מצבים נוספים שאינם מזכים את הנוסע בפיצוי כספי הם: ביטול טיסה כדי להימנע מחילולי שבת או חג וכן ביטול עקב שביתה או השבתה מוגנת.

 

הפיצויים הניתנים לנוסעים מכוח החוק הישראלי

אמצעים להתרעננות

הנוסע יקבל מזון ומשקאות בהתאם למשך ההמתנה לטיסה חלופית.

שירותי תקשורת

במשך זמן ההמתנה תספק חברת התעופה לנוסע אמצעי תקשורת לפי האמור בחוק.

לינה והסעה

במידה ויש להמתין לילה עד לטיסה הבאה, חייבת חברת התעופה לספק לנוסעי הטיסה לינה במלון והסעה למלון.

תמורת כרטיס הטיסה

לפי בחירת הנוסע תשלם חברת התעופה את דמי הכרטיס שבוטל או כרטיס חלופי עבורו. אם בחר הלקוח בהשבת תמורה, יש להעניק לו את סכום הכרטיס בתוך תקופה של 21 יום.

הטיסה שלכם בוטלה? חברת פיצוי בשחקים תשמח להעניק לכם מעטפת ליווי מקצועית למיצוי זכויות וקבלת הפיצוי המגיע לכם כחוק.

ביטול טיסה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }