אתגרים עיקריים בניהול קמפיין קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת היא דרך נהדרת לחשוף עסק חדש לקהל יעד רלוונטי, לנסות השקה של מוצרים חדשים על נסיינים שונים, ולהצליח להכניס כסף לעסק באופן מיידי. עם זאת, כמעט בכל קמפיין של קידום ממומן נתקל בית העסק בלא מעט אתגרים, שיש לתת עליהם את הדעת.

 

אתגר מספר 1: קליקים של מתחרים

כמעט כל בית עסק שעושה שימוש בקידום ממומן בגוגל, מרגיש את התופעה הזאת על בשרו. קליקים מזוייפים של מתחרים, בוטים או סתם אנשים שמובן שאין להם עניין ברכישה של המוצר, גורמים לפגיעה כפולה בבית העסק: מצד אחד, הם גורמים לבזבוז של תקציב הפרסום על קליקים שברור שלא יובילו להכנסות. מצד שני, הם מקטינים באופן משמעותי את התקציב שנותר וניתן להפנות לקהל הלקוחות הפוטנציאליים שכן רלוונטי למוצר או השירות המוצעים. ישנם תחומים ונישות מסויימות שבהם ידוע כי כמעט בלתי אפשרי לבצע קידום ממומן שהוא גם רווחי, בסופו של דבר, לבית העסק.

 

אתגר מספר 2: לא תמיד מכירים את קהל היעד של העסק

כדי שקידום ממומן יהיה אפקטיבי ויעיל, הרי שצריך למקד את תהליך השיווק באוכלוסיית מתעניינים מפולחת, שהסיכויים להפוך אותה לאוכלוסיית לקוחות משלמת הוא גבוה באופן יחסי. עם זאת, לא תמיד אפשר לפלח את קהל הלקוחות בצורה כזאת. לא כל עסק יודע לזהות את המאפיינים הייחודיים של קהל הרוכשים של המוצרים והשירותים שהוא מספק. לכן, אחד האתגרים העומדים בפני כל בית עסק שעושה שימוש בפלטפורמה לקידום ממומן הוא, כמובן, זיהוי קהל היעד שבו כדאי למקד את הקמפיין השיווקי.

 

אתגר מספר 3: לא תמיד הפלטפורמה הטכנולוגית מאפשרת מיקוד בקהל היעד

גם במקרים בהם בית העסק מזהה ויודע היטב מהם המאפיינים של קהל הלקוחות שלו, לא תמיד מאפשרות לו הפלטפורמות השיווקיות השונות לעשות שימוש בהיכרות שלו עם קהל היעד על מנת למקד את הקמפיין השיווקי. למשל, פרסום בגוגל יכול לאפשר למנהל הקמפיין שורה רחבה של התאמות שונות לביטויי המפתח שאותם מזין הגולש למנוע החיפוש, אך רמת הפירוט שניתן להגיע אליה בעת אפיון אותו גולש היא נמוכה למדי, בטח ביחס לפלטפורמות הפרסום המתחרות.

 

אתגר מספר 4: מחירי הפרסום מאמירים

מי שעושה שימוש בקידום ממומן על מנת להזרים קהל של גולשים מתעניינים לאתר שלו, יכול היה להרגיש בשנים האחרונות כיצד מחירי הקליקים מאמרים לשחקים. הדבר תלוי, כמובן, בהיצע וביקוש, אך בתחומים רבים המנוהלים ברשת האינטרנט, עוד ועוד מתחרים נוספים על אותה משבצת, מה שגורם, כמובן, למחירי הקליקים לעלות בצורה פרופורציונלית לביקוש הרב.

 

אתגר מספר 5: קידום ממומן מתאים רק אם המרווחים מצדיקים זאת

כדי להמשיך ולקדם באופן ממומן את העסק, חייב בית העסק ליצור מצב שבו הרווח מלקוח מצדיק את כמות ההקשעה בו. כידוע, בתהליך של קידום ממומן, משקיע בית העסק בשיווק לקהל המתעניינים, שרובו לא הופך ללקוח משלם. העמסת העלויות של השיווק לכלל קהל הלקוחות על הלקוחות שבסופו של דבר מתקשרים מול בית העסק ומבצעים רכישה, היא מתודה שבה צריך לנקוט כדי להבין האם האפיק הזה של הקשעה בקידום ממומן הוא בכלל רווחי לבית העסק.

גוגל

אתגר מספר 6: יצירת נכס

במהלך ניהול קמפיין ממומן זוכה בית העסק לביקור של גולשים שונים, אשר חלקם הופך לקהל לקוחות משלם. אולם, מרגע שנפסקת ההשקעה באפיק הפרסום הממומן, זרם הלקוחות נפסק איתה, ובית העסק שוב צריך למצוא מקורות איכותיים של גולשים מתעניינים על מנת לנסות ולשווק להם מוצרים ושירותים שונים.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }