ארבע תקלות התוכנה הנפוצות ביותר

"תוכנה היא החלק במחשב שאי אפשר לבעוט בו", זו אחת ההגדרות הקולעות והברורות ביותר שמסייעות להבין איזה מחלקי המחשב הם החומרה (רמז: כל מה שעשוי מחומר) ואיזה מהחלקים שייך לתחום התוכנה. ועכשיו כשהבנו מה ההבדל, נגלה לכם שלמרות שבעיות חומרה בדרך כלל דורשות התערבות מקצועית של טכנאי מחשבים, יש לא מעט מקרים שבהם אנחנו יכולים לטפל בהן באופן עצמאי בהצלחה. במאמר זה ריכזנו את תקלות התוכנה הנפוצות ביותר, והוספנו גם טיפים שיכולים לעזור לכם.

 

המחשב מסרב להידלק

אם מיד בתחילת הדרך אתם נתקלים בבעיה, כלומר אם בלחיצה על כפתור ההדלקה המחשב לא נדלק, יש סיבות רבות שעלולות להיות אחראיות לכך. במידה שאתחול של המחשב לא פותר את הבעיה, כדאי לבדוק היטב שכל החיבורים של המחשב במקומם ושאף אחד מהכבלים לא התנתק במקרה ממקור כוח או מחיבור לרשת.

אם גם כאן לא מצאתם בעיה, נסו להקשיב למחשב ולזהות האם הוא נשמע כאילו נדלק כרגיל אבל אין תמונה על המסך? במקרה כזה ייתכן שהבעיה היא במסך או בכרטיס המסך. אם גם הסאונד לא נשמע מוכר, יכול להיות שיש בעיה בלוח האם או בספק הכוח של המחשב ובמקרים אלה כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה, למשל עם הטכנאים של קומפיוטק – טכנאי מחשבים.

 

המחשב נדלק, אבל איפה מערכת ההפעלה?

תקלה במהלך עליית מערכת ההפעלה היא בדרך כלל רמז לתקלה בדיסק הקשיח. תקלה בדיסק הקשוח עלולה להעמיד בסכנה את כל המסמכים ששמורים בזיכרון של המחשב: כל התמונות, כל המסמכים וכל היישומים שלכם. כדי לעשות את המירב לא לפגוע בזיכרונות הממוחשבים שלכם, כדאי מאוד לפנות לטכנאי מיומן שבעזרת ציוד מעבדה מתאים, יהיה הסיכוי הכי טוב שלכם לשמור על הדיסק הקשיח ועל כל מה ששמור עליו.

 

מה קרה למסך של המחשב?

אם המסך נשאר שחור, יכול להיות שיש בעיה עם כרטיס המסך או עם המסך עצמו. במידה שבדקתם ואין בעיה בחיבורים, נדרשת כאן עזרה של טכנאי מיומן. אם אתם מקבלים הודעת שגיאה כלשהי במהלך העלאת המחשב או תוך כדי עבודה כדאי לרשום לעצמכם את מספר השגיאה או לצלם את ההודעה כדאי שתוכלו לתת לטכנאי את כל הפרטים האפשריים שיכולים להקל עליו לעזור לך.

 

מסך כחול? קוד אדום!

המסך, כאמור, עלול לעשות כל מיני סוגים של צרות. לפעמים התצוגה מתהפכת, לפעמים הצבעים משתגעים ולפעמים המסך מוכן להראות רק שלג. לבעיות כאלה אפשר בהחלט למצוא מגוון אפשרויות לפתרון בעזרת גוגל או אתר אמין בנושא אבל אם אתם נתקלים במסך כחול, בכל שלב עבודה במחשב – בין אם מדובר על מסך כחול בלבד או על מסך כחול עם הודעה, כאן כדאי לבקש אבחון מקצועי של טכנאי מחשבים.

תקלות תוכנה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }