האם אני צריך לפתוח עוסק מורשה או עוסק פטור?

בין אם אתם מוכרים ציוד לבע"ח, או שמא אתם מוכרים מוצר מכל סוג אחר ומספקים שירותים – אתם מחויבים במס הכנסה.

לכולנו יש כאן חובות וזכויות, ונרצה או לא נרצה, תשלומי מיסים הם חלק מהחובות של כולנו.

אם אתם עצמאים, המידע הבא הוא בשבילכם.

בין אם אתם עצמאים קטנים או עצמאים שמייצרים כמויות של עבודה, אתם מחויבים במיסים, אלו לא חדשות מאוד מסעירות. כולנו מודעים לכך. יחד עם זאת, צריך גם תמיד לזכור מה הן הזכויות שלכם, כמו למשל הזכות לקבל החזרי מס הכנסה מהמדינה. אבל זהו כבר נושא אחר לגמרי. אם עסקינן בתשלומי מיסים, הרי שצריך לדעת איזה תיק עליכם לפתוח במס הכנסה. פתיחת עוסק מורשה או פתיחת תיק של עוסק פטור? הנה כל המידע.

 

פתיחת תיק של עוסק פטור או עוסק מורשה?

לא באמת משנה איזה מוצר אתם מוכרים, ולא באמת משנה איזה סוג שירות אתם מספקים ללקוחות שלכם. כל עוד אתם מייצרים כסף על אדמת ישראל, אתם כמעט תמיד תהיו מחויבים בתשלומי מיסים. יחד עם זאת, תשלומי המיסים יהיו מותאמים לגובה ההכנסות שלכם.

כך יוצא למשל, שעוסק פטור במדינת ישראל יהיה פטור מתחשיב של מע"מ. ברגע שעצמאי פטור מהנושא של תחשיב מע"מ, הוא לא צריך גם לגבות את המע"מ מהלקוחות שלו. רוצים לפתוח תיק עוסק פטור במס הכנסה? אתם תצטרכו להוכיח שאתם מייצרים עד 100,000 ₪ בשנה. אם אתם מייצרים עד 100,000 ₪ בשנה, יהיה עליכם להגיע אל רואה חשבון למטרת פתיחת עוסק פטור. אגב, ישנן גם לא מעט מנהלות חשבונות אשר יכולות לסייע לכם בנושאים אלו.

 

מה עוד חשוב לדעת לגבי פתיחת תיק במס הכנסה?

עוד כדאי לדעת, ברגע שתעברו את רף ה-100,000 ₪ בשנה, אתם תהיו מחויבים לפתוח תיק של עוסק מורשה במס הכנסה. בין אם אתם צריכים לפתוח תיק של עוסק מורשה או עוסק פטור, אנחנו נמליץ לכם לעשות זאת תוך קבלת סיוע מקצועי של רו"ח.

תפקידו של רואה החשבון יהיה לדאוג לכך שלא תשלמו מיסים מופרזים, זה בגדול. כמובן, יהיו תהליכים שתצטרכו לעבור עד שרואה החשבון יוכל להגיד לכם שהוא חסך לכם כסף. יהיה צורך לספק קבלות, חשבוניות מס וכל דבר אחר שיכול לזכות אתכם במע"מ.

 

תפקידיו של רואה החשבון שלכם

תפקידו של רואה החשבון יהיה לאסוף את כל החשבוניות שלכם והקבלות, כולל אפילו תשלומים על חניוני מכוניות בעיר. לאחר /שרואה החשבון סוכם ומשווה הוצאות אל מול הכנסות, יהיה ניתן לדעת כמה מיסים בערך אתם אמורים לשלם. צריכים מידע נוסף לגבי פתיחת תיק עוסק פטור או עוסק מורשה? פנו לרואה החשבון שלכם בכדי להבין את התמונה המלאה ולחסוך בתשלומי מיסים.

 

כלי חישוב

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }