מה ההבדל בתכנים בין סמרטפון מוגן ללא מוגן

בעולם בו הטכנולוגיה שולטת וההתנהלות בחיי השגרה כמעט ולא מתאפשרת ללא טלפון חכם אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של המכשיר הקטן שמכיל את כל העולם ברגע וכמה

צבעים.

לטלפון החכם כמובן יתרונות רבים אך הוא מעמיד אוכלוסיות מסוימות בהתמודדות לא פשוטה.

 

צניעות מול טכנולוגיה

הטכנולוגיה המתקדמת מביאה לכך שכל אדם מחזיק בטלפון חכם ויוכל לבדוק ולהתנהל בצורה נוחה מול הבנקים, תחבורה ציבורית, חדשות, עבודה, קניות וכדומה אך עם זאת התכנים והפרסומים שמופיעים וקופצים עלולים להיות לא הולמים ולא צנועים עבור החברה החרדית. וייסטק מציעה פתרון שהוא טלפון חכם עם תוכנת סינון מובנת או מותקנת שתחסום ותגביל את התכנים הלא מתאימים.

 

מהם תכנים לא מתאימים?

ההבדל בתכנים בין סמרטפון מוגן ללא מוגן יהיה בהגדרות שיחולו על תוכנת הסינון. טלפון מוגן יכול להיות חסום להורדת אפליקציות מסוימות או גלישה באתרים שלא אושרו על ידי הועד הרבני. משתמשי הטלפון המוגן יוכלו להוריד ולהשתמש בפלטפורמות שאושרו או לסייג פלטפורמה לשימושם האישי. בנוסף המכשיר יהיה תחת סינון מתמיד של תכנים לא הולמים כמו אלימות קשה, תמונות לא צנועות, הלבשה חתונה, בגדי ים ועוד.

 

איזה אפליקציות מותרות לשימוש בטלפון המוגן?

מסלול הסינון המקובל ביותר הוא "הכל חסום חוץ ממה שפתוח" בו ניתן לבחור בין מסלול עבודה, קניות וחדשות שבכולם אפליקציות שונות יותרו לשימוש במסלול הכשר המפוקח על ידי הועד הרבני קרלין סטאלין או במסלול גמיש בו המשתמשים יוכלו לסייג אפליקציות נוספות ועדיין יקבלו את אותה רמת הסינון. לפניכם אפליקציות ופלטפורמות מותרות לשימוש:

  • פיננסים – אתרי הבנק וחברות האשראי, מט"ח, בורסה ועוד.
  • צ'אט – ווצאפ, דו"אל.
  • שירותי מידע – משרדי הממשלה, קופת חולים, תחבורה ציבורית, עיריות, בתי חולים, מזג אוויר, מדריך חרדי, דפי זהב, 144 ועוד.
  • דת – מידע תורני, מוזיקה יהודית חסידית.
  • קניות ומסחר – אתרי קניות שניתן לסנן בהם כמו דואר ישראל או זאפ.
  • חדשות – אתרי חדשות מסוננים כמו JDN.

 

איך מתקינים את מערכת הסינון

לאחר הרשמה ותשלום למנוי המערכת תקבלו לטלפון קישור להפעלת האפליקציה וקוד אותו תתבקשו להזין בעת ההתקנה, במהלך ההתקנה התדרשו לאשר הרשאות שונות שמעידות על פעילות תקינה של האפליקציה. לאחר מכן המערכת תפעל כל המכשיר שלכם בכל רגע נתון אם בגלישה על נתונים סלולריים, רשת אלחוטית או שימוש בפלטפורמות שאינן דורשות שימוש באינטרנט כלל.

 

לסיכום

חלק מהקהל החרדי מעוניין להיות מעורב ובעל יכולת תקשורת והתמצאות על ידי הטלפון החכם, ניתן להשיג את היתרונות שלו ביעילות, זריזות ונוחות גם אם המסננים הרלוונטיים שלא יעמידו את המשתמש בחוסר נוחות מסוים מול תכנים לא צנועים שהוא לא מעוניין לצפות ולהיחשף אליהם, הסינון הוא טוב לא רק לחברה החרדית אלא גם לשימוש של ילדים בטלפון או להפחתת שימוש והתמכרות למסך.

מכשיר דיגיטלי

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }