כשתגדל תלך להייטק – אלה הקריירות הכי שוות בעולם ההייטק

אם בעבר כל אמא יהודיה טובה היתה חולמת שהבן שלה יהיה עורך דין, רואה חשבון, או רופא, היום כבר ברור לכולם מהו החלום הגדול – הייטק! בזמנים של אי ודאות כלכלית, ועלייה בלתי נגמרת במחירים וביוקר המחיה, עולם ההיי טק מהווה מוקד משיכה משמעותי לצעירים רבים. האוניברסיטאות והמכללות השונות מציעות שלל תכניות לימודים בתחום, ונראה שכמות התלמידים בתכניות האלו רק הולכת וגדלה.

לא מעט אנשים עם קריירה קיימת עושים הסבה לעבודה בהייטק, ואין ספק שזה הדבר החם. אז אם גם אתם חולמים על קריירה בהייטק אבל לא כל כך ברור לכם מאיפה מתחילים, ומהם בדיוק התפקידים הרלוונטיים, הכנו לכם כאן מדריך קצר וברור.

 

אז מה זה הייטק בכלל?

הביטוי הייטק הוא קיצור של המושג האנגלי – High Technology, או בעברית, טכנולוגיה עלית. מדובר על כינוי כולל לתעשייה שעוסקת בטכנולוגיה מתקדמת שקשורה בעיקר לעולמות המחשוב, בניגוד לתעשיית הלואו טק המסורתית. התחום צבר תאוצה בשנות ה- 90 והאלפיים, ואחד משיאיו הגיע בשנים האחרונות, ובייחוד עם התפרצות הקורונה.

המשוואה פשוטה מאוד: העולם שסביבנו הולך ונהיה מתוחכם וטכנולוגי יותר ויותר, וממילא עוד ועוד מוצרים הופכים לחכמים. אבל מי מפתח את כל אלה? מי חושב על הרעיונות הבאים ומי דואג להוציא אותם לפועל? זהו בדיוק המקום של תעשיית ההייטק.

היי-טק

דאטה אנליסט

דאטה אנליסט או בעברית, מנתח נתונים, נחשב לאחד מתפקידי המפתח בעולם ההייטק, ומהווה מעין כרטיס כניסה לתעשייה. העולם שלנו מלא בכמות עצומה של מידע ונתונים שנאספים בדרכים שונות. התפקיד של דאטה אנליסט הוא בעצם לאסוף ולנתח את הנתונים שמגיעים לארגון, ולהפיק מהם תובנות שונות. אותן תובנות אמורות לסייע לארגון בקבלת החלטות טובות יותר שמבוססות על נתונים ולא על אינטואיציות או על תחושות בטן.

מה שהופך את התפקיד לאחד משערי הכניסה העיקריים לתעשייה היא העובדה שהוא מתאים למי שבא עם רקע קודם בתחומי הכלכלה, החשבונאות, או המכירות לעסוק בדבר שהוא מכיר, אך בצורה יותר טכנולוגית. פרטים נוספים על הכשרה לתפקיד תוכלו למצוא בקישור הזה: https://smartbraindata.org.il.

 

מנהל מוצר

מנהל מוצר הוא תפקיד שמתבטא בקישור בין החברה שמפתחת מוצר, ללקוחות. מנהל המוצר צריך לזהות מהם בדיוק הצרכים של הלקוחות, ואיך החברה יכולה להפוך את המוצר שלה לכזה שעונה על הצרכים שלהם בצורה הכי טובה ומדויקת.

מנהל המוצר צריך לקבוע סדר עדיפויות לעבודה, ובסופו של דבר לוודא שהמוצר מתאים לדרישה של הלקוח. מה שהופך את התפקיד הזה לכל כך מעניין היא העובדה שמנהל המוצר נמצא בקשר עם שלל צוותים ואגפים שונים בחברה, וכמובן עם הלקוחות.

 

סיכום

אין ספק שתחום ההייטק הוא תחום מרתק, חדשני, ודינאמי. קריירה בהייטק היא לא חלום רחוק, ואין שום סיבה שלא תהיה חלק מהתעשייה!

עולם ההייטק

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }