הסדרת תשלום רישיון אונליין

 בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בנגישות הדיגיטלית של משרדי הממשלה, נגישות זו מקלה על התורים הארוכים שהיו נוצרים על מנת לקבל שירותים ומקלים על האזרחים וחוסכים זמן רב. ניתן לערוך תשלומים רבים באמצעות אתרי אינטרנט.

 

תשלום אגרת רישיון הרכב באתר

יש לערוך הפרדה בין שני תשלומים הקשורים להסדרת רישיון הרכב – תשלום אגרת הרכב הממשלתית ותשלומים למכון הרישוי עבור בחינת הרכב (טסט).

במדריך זה אתמקד בתשלומים לאגרת הרכב. אותם ניתן לשלם באופן אינטרנטי דרך האתר של משרד התחבורה. התשלום של אגרת הרכב באתר משרד התחבורה נעשה לאחר הזנה של הפרטים הדרושים – פרטי בעל הרכב (למשל תעודת זהות, דואר אלקטרוני של בעל הרכב ועוד) ומספר הרישוי של הרכב עצמו.

התשלומים יכולים להיעשות על ידי כרטיס האשראי או על ידי העברה בנקאית. לאחר התשלום יישלח לכתובת הדואר האלקטרוני אישור תשלום של אגרת הרכב (לעיתים לתשלום זה לוקח כמה ימי עסקים להיקלט במערכת הממוחשבת של משרד התחבורה).

רק לאחר התשלום של אגרת הרכב והקליטה במאגרים הדיגיטליים של משרד התחבורה ניתן ללכת למכוני הרישוי ובדיקות הרכב על מנת לערוך לרכב טסט.

 

תשלום אגרת חידוש רישיון

כל נהג שתוקף רישיון הנהיגה שלהם קרוב לסיום צריכים לשלם אגרת חידוש רישיון. תשלום האגרה נעשה בצירוף מסמכים רפואיים דרושים ויכול להיעשות באופן מקוון באתר התשלומים הממשלתי.

אולם, לא כל אדם רשאי לחדש את רישיונו. נהגים שעברו עבירות תנועה שהעונש עליהן כולל הגבלות שלילה, שהקנסות שהוטלו עליו שולמו וכיוצא באלו.

הדבר חמור במיוחד כאשר מדובר בעבירות נהג חדש. כאשר נהג חדש עובר על עבירות תנועה רבות הענישה שמוטלת עליו היא חמורה מן הרגיל, דבר שעלול לעכב את הליכי קבלת הרישיון (כל עבירה והעונש המוטל עליה, למשל ישנן עבירות שהעונש עליהן כולל עשיית בחינה מעשית מחודשת). לקריאה נוספת, עבירות נהג חדש באתר של עו"ד ערן עקראווי.

 

דחיית הארכת הרישיון

ישנם מצבים ובהם הרשויות מוצאות לנכון לדחות את הבקשה להארכת תוקף הרישיון, כתלות במסמכים הרפואיים שהוגשו לרשויות. הדחייה יכולה להיות מסיבות רבות, אך ישנם הליכים מסודרים שבהם יכולה להיעשות הדחייה (שכוללים מסמך מדוע נדחית הבקשה, או לחילופין הזמנה לבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים).

במידה ונדחתה הבקשה להארכת רישיון, ניתן לערער על החלטה זו. מומלץ שערעור על החלטות מסוג זה יעשה בליווי עורך דין תעבורה. עורכי דין מסוג זה בקיאים בהליכים השונים שדרושים ואמורים להימצא מול הרשויות.

ככל שעורך הדין מנוסה יותר ומכיר יותר תקדימים, הוא יכול לקדם את אישור הרישיון באופן המהיר והיעיל ביותר שיעלה את הסיכויים לקבלה ואת המהירות.

לעומת זאת, במידה ומחליטים לערער באופן עצמאי, הסיכויים להיכשל גבוהים, דבר עם עלויות גבוהות מאוד שמקשה מהותית על אורח החיים המודרני.

 

פטיש בית המשפט חום

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }