איזה הליכים משפטיים ניתן לבצע אונליין

היום זה לא מה שהיה פעם, אבל בקטע טוב. בניגוד לעבר, כיום ניתן לעבור תהליכים משפטיים שלמים מהספה בבית או בכל מקום אליו אתם יכולים להגיע עם מחשב. חלק מהאנשים מאמינים שהקדמה והטכנולוגיה הן בדיוק מה שאנו צריכים כבני אדם, יש שייטענו אחרת ויחשבו כי אינה בריאה לנו. כך או כך, קשה להתווכח עם העובדה שבחלק מנושאי החיים הטכנולוגיה מקלה עלינו מאוד. אחד מנושאים אלו – הליכים משפטיים.  כן, למי שאינו יודע, ניתן לעשות הליכים משפטיים שלמים אונליין, מבלי לצאת מהבית. אומנם לא כל הליך משפטי אפשרי לבצע אונליין, אבל בפעם הבאה שאתם עומדים בפני הליך שכזה, מומלץ לעצור רגע ולבדוק אם ניתן לבצע אותו כך.

תעבורה

אמנם ביצוע דברים לבד, אונליין, יכול לחסוך כסף וכאב ראש במצבים מסוימים, אך במצבים אחרים זה לא מומלץ. אם אתם נשפטים בחומרה לדעתכם, בין אם עבירה רצינית או פשוטה, כדאי ליצור קשר עם עורך דין כדי להשיג הקלה בעונש. ניתן לפנות למשל לאשת מקצוע כמו עורך דין תעבורה יערית אוליאל.

במידה ואתם בכל זאת מאמינים שאתם יכולים לבד, ובאונליין, אז בעולם התעבורה קיימים לא מעט הליכים שכאלו. למשל, ערעור על דו"ח חניה זהו דבר שניתן לעשות בעצמכם ודרך המחשב. נכנסים לאתר של העירייה ומחפשים שם את הדרכים לערער על הדו"ח ועוקבים אחר ההוראות.

 

דיור

גם בעולם הדיור ניתן לא חסרים הליכים משפטיים אשר ניתן לבצע אונליין. דוגמא להליך שכזה – בקשה להנחה בארנונה. אם אתם משתייכים לקבוצה אשר זכאית לקבלת הנחה בארנונה בעיר מגוריכם (הורים עצמאיים, נכים, אזרחים ותיקים וכו'), יש באפשרותכם לבצע את ההליך דרך המחשב. כנסו לאתר העירייה וחפשו את ההנחה בארנונה. עקבו אחר ההנחיות, דרכי שליחת הטפסים, ותוכלו לסיים עם כל התהליך באונליין.

עריכת תיאום מס

במידה והנכם שכירים אשר משתכרים על ידי יותר ממעסיק אחד, כדאי לכם לעשות תיאום מס. כך לא תצטרכו לשלם מס עודף במשך השנה. את הליך זה תוכלו לערוך ולסיים באופן מידי דרך האינטרנט. בנוסף, אפילו אם במהלך השנה חל שינוי במשכורתכם, אתם יכולים לבצע תיאום חדש.

 

הגשת תביעות קטנות

אם נגרם לכם או לרכושכם נזק כלשהו וברצונכם לתבוע, תוכלו לעשות זאת אונליין. כל עוד התביעה היא לבית המשפט לתביעות קטנות, ניתן להגיש את התביעה דרך האינטרנט. את הליך זה ניתן לעשות לבד, להגיש אונליין את הטפסים הרלוונטיים באמצעות מערכת "נט המשפט". ניתן גם להגיש דרך עורך דין אשר את שירותו נותן אונליין, קיימים לא מעט עורכי דין אשר מעניקים שירות זה.

 

לסיכום

לסיכום, כמות גדולה מההליכים המשפטיים הקיימים ניתנים לביצוע אונליין. בין אם עושים זאת דרך עורך דין או ממש לבדכם בעצמאות גמורה.

משפט

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }