5 צעדים לאופטימיזציית און סייט

לצד בניית פרופיל קישורים, כתיבת תוכן איכותי ויצירת חווית משתמש מעולה, ביצוע אופטימיזציה לעמוד אינטרנט על מנת להתאים אותו למנועי החיפוש הוא מרכיב חשוב ביותר בכל תהליך קידום אורגני של אתרים. אילו פעולות תוכלו לבצע במסגרת האופטימיזציה של עמודי האתר? ובכן יש מגוון רחב מאוד של פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש השונים. במאמר הבא נציג כמה מהן:

 

טיוב כותרות מטא

הצעד הראשון ואולי האפקטיבי ביותר בתהליך ביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר הוא עדכון כותרות המטא של עמודי האתר. כותרות המטא הן הכותרות המופיעות במנוע החיפוש שתצורה של לינקים – קישורים – לעמודי האתרים המופיעים בתוצאות. טיוב של כותרות מטא הוא תהליך כל כך אפקטיבי משום שהוא מתבצע בקלות, לא דורש ידע טכני מורכב, אין צורך בעזרתם של אנשי מקצוע על מנת לבצע אותו, והתוצאות נראות במנוע החיפוש באופן כמעט מיידי. בלא מעט מקרים, עמוד שמכיל תוכן איכותי ומקורי, וזוכר לפרופיל קישורים רחב, יוכל לקפוץ הרבה מאוד מקומות למעלה בתוצאות החיפוש רק בשל עדכון כותרת המטא.

 

טיוב תיאור המטא

בדומה לכותרת המטא, תיאור המטא של עמוד באתר הוא התיאור המופיע בדף תוצאות החיפוש, מתחת לכותרת המטא של העמוד, כאשר גולש מבצע שאילתא. התיאור הוא חשוב לאופטימיזציית האתר משום שניתן באמצעותו לשכנע את הגולש להקליק על תוצאת החיפוש, ולשפר את הדירוג של התוצאה במנוע החיפוש. תיאור המטא מאפשר לנו להרחיב את המידע שנמסור לגולש אודות מה מצפה לו בעמוד המקושר.

 

הטמעת קישורים בפוטר של האתר

הפוטר של האתר הוא החלק התחתון הקבוע באתר, שחוזר על עצמו בעת צפיה בכל עמודי האתר. בשל שטחו המצומצם יחסית, והעובדה שהוא חוזר על עצמו בכל עמודי האתר, שימוש בפוטר על מנת להטמיע קישורים פנימיים לעמודים חשובים בהחלט יכול לאותת למנוע החיפוש שמדובר בעמודים שיש לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, בשל הרלוונטיות והחשיבות שלהם במכלול העמודים של האתר.

קידום אתרים

 

הטמעת תגיות אלט בתמונות

גוגל, כמנוע החיפוש משכללת את יכולותיה כל העת, וכבר כיום ניתן לחזות ביכולות מרשימות של החברה בתחום ניתוח ועיבוד תמונה. עם זאת, הטמעת תגיות אלט בתמונות מסייעת למנוע החיפוש להבין במה התמונה עוסקת, כיצד היא קשורה ליתר התוכן שנמצא בעמוד, וגם האם היא רלוונטית ליצירת חווית משתמש אולטימטיבית לגולש. שימוש נכון בתגיות האלט יכול לסייע לאתר לנצח בתהליך הקידום האורגני את היריבים שלו, בנקודות. כמו כן, שימוש בתגיות אלט בתמונות הוא חשוב לצורך יצירת נגישות לבעלי לקויות ראיה, אשר עושים שימוש בסיעען שמקריא עבורם את חלקי האתר השונים. הנגשת האתר, מעבר להיותה ערך חברתי עליון, היא ללא ספק גם פקטור חשוב בדירוג אתרים בגוגל.

 

סידור התפריטים והכותרות באתר

גוגל מייחסת חשיבות גם למיקום שבו מופיע טקסט מסויים באתר, וגם למיקומו היחסי בהיררכיה של העמוד. כלומר, כותרת ראשית תזכה ליתר חשיבות בעוד שכותרת מדרגה 4 תזכה לחשיבות מופחתת. כמו כן, הבחירה הראשונה בתפריט תזכה לחשיבות גדולה יותר מן הבחירה השניה או השלישית. לכן, בעת ביצוע תהליך אופטימיזציה לאתר, נסו לסדר את התפריטים והכותרות באתר בצורה כזאת שהביטויים החשובים שלכם ימוקמו ככל האפשר ראשונים, וברמת ההיררכיה הגדולה ביותר.

 

לסיכום

תהליך אופטימיזציה של האתר הוא אחד התהליכים המשמעותיים בכל פרויקט קידום אתרים. התמקדו בשיפור כותרות המטא ותיאורי המטא, הטמיעו קישורים בפוטר של האתר, דאגו לספק תגיות אלט תקינות לתמונות וצרו היררכיה בכותרות ותפריטי האתר.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; }.span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }