משרד עו"ד המתמחה בתחום דיני עבודה

עבודה היא חלק משמעותי מהחיים שלנו. הקריירה מגדירה את הזהות של אנשים רבים. את רוב השעות שלנו אנו מבלים בעבודה, והיא אחת מדרכי ההזדהות שלנו בפני אנשים חדשים. ישנם משרדי עורכי דין המתמחים בתחום דיני העבודה, למקרים בהם לעובד יש בעיה משפטית כלשהי עם מקום עבודתו. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על כך. 

 

מה זה בכלל דיני עבודה?

בעל המקצוע העיקרי שניתן למצוא במשרדי עורכי דין המתמחים בדיני עבודה הוא עורך דין דיני עבודה. משרדים אלו כוללים מספר עורכי דין שמתעסקים בדיני העבודה. דיני עבודה כוללים את היחסים שבין העובד למעביד, מבחינת החובות והזכויות השונות. כל אלו מאוגדים באמצעות החוק ובאמצעות מקרים משפטיים מהעבר.

התחומים בהם נוגעים דיני העבודה הם בין היתר פיצויי פיטורים, ימי מחלה וחופשות, הסכמים קיבוציים, הסכמי סודיות והתפטרויות מסיבות שונות. בנוסף, דיני העבודה דינמיים ומשתנים. הכנסת מחוקקת חוקים הנוגעים למקומות העבודה ובתי המשפט קובעים פסיקות רלוונטיות בתחום, מה שמצריך את המשרדים הללו להיות עם היד על הדופק.

 

הצד של העובדים

דיני העבודה כוללים בתוחם את הזכויות השונות שיש לעובדים. משרדי עורכי דין לענייני עבודה יודעים לייצג את העובד ולעמוד על קיום הזכויות שלו. במידה וזכויות אלו מופרות, ייתכן והעובד זכאי לפיצוי כספי כלשהו.

קיימות מספר זכויות בסיס שעל המעסיק לספק לעובד שלו. למשל, מעסיק מחויב לבצע שימוע לפי המפורט בחוק לעובד אותו הוא מתכנן לפטר. כמו כן, על המעסיק לדאוג לספק ימי מחלה כמקובל בחוק לעובד, ולשלם לו לפי מה שקובע החוק במידה והוא נעדר עקב מחלה. בנוסף, הדבר תקף גם לימי חופשה, עליהם מקבל העובד תשלום מלא בעת מימוש.

 

צד המעסיק

פרט לעמידה על זכויות העובדים, עורכי דין לדיני עבודה יכולים לייצג גם את המעסיק. כל מעסיק צריך לדאוג לקיום הזכויות של העובדים שלו, אך יש לו את הזכות לעשות את זה בעזרת ייעוץ משפטי, שיסייע לו לשמור על זכויות העובדים מחד, אך גם לדאוג לצרכים שלו במסגרת החוק מאידך.

עורכי דין לדיני עבודה יוכלו לסייע למעסיק בגיבוש הסכמים מול העובדים, בפטירת סוגיות העולות מהן שאלות משפטיות ולאפשר ביצוע הליך תקין של סיום העסקה כפי שהחוק מחייב.

 

התפטרות ופיטורים

נושא סיום ההעסקה, הן מצד העובד באמצעות התפטרות והן מצד המעסיק באמצעות פיטורים, נחשב לרגיש ביותר בעולם העבודה. לכן, החוק הגדיר חובות מסוימות, כמו הודעה תקינה מראש, שחלות על המעסיק ועל העובד לפני סיום העסקה.

 

סיוע משפטי

בין אם אתה בעל חברה עם כמות מסוימת של עובדים, ובין אם אתה עובד שנמצא חודשים בודדים במקום עבודתו, חלים עליך זכויות וחובות שונות שקובע החוק. כמו שחשוב לקבל את כל הזכויות שמקנה החוק, כך גם חשוב לעמוד בחובות, מה שניתן לעשות באמצעות סיוע משפטי מעורכי דין לענייני עבודה.

חוקי עבודה

 

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }