מה שונה בין אתר רגיל לאתר מכירות

אתרי אינטרנט הם כלי חשוב מאוד ופחות או יותר בגדר חובה לעסקים בעידן הנוכחי.

כאשר בונים אתר אינטרנט לעסק, חשוב מאוד להבין איזה אתר אנחנו בונים, מה סוג האתר ומהי מטרתו, שכן יש סוגים שונים של אתרי אינטרנט לעסקים המשרתים מטרות שונות.

כך למשל, אתר תדמית עסקי שונה לחלוטין מאשר אתר מכירות.

מה ההבדל בין אתר תדמית לאתר עסקי, והאם ניתן לשלב את שתי המטרות באותו האתר?

 

אתר תדמית עסקי

אתר תדמית הוא אתר המציג בהרחבה את העסק שלכם. מה שחשוב להבין בבניית אתר תדמית זה שהוא מכוון לעולם הרחב, ללקוחות ולשותפים עסקיים פוטנציאליים. האתר לא מתמקד בשיווק מוצרים ספציפיים ומסרים שיווקיים קצרים, אלא מתמקד יותר בהצגת הערכים של העסק, מטרתו פניו. אתר תדמית יכול לכלול תוכן נוסף הקשור לעולמו של העסק, כגון חדשות רלוונטיות, בלוג, מאמרים, פורומים, סרטונים ועוד.

 

אתר מכירות עסקי

לעומת אתר תדמית הפונה לקהלים רחבים, אתר מכירות עסקי הוא ממוקד יותר ומיועד ללקוחות המעוניינים לרכוש את המוצר ובשלים לשלם עבורו. אתר מכירות עסקי הוא למעשה אפיק שיווקי נוסף של העסק, בו ניתן להציג את המוצרים שהחברה מוכרת, מבצעים והטבות מיוחדות, שיווק ובמקרים רבים גם מכירה ישירה של המוצרים באתר עצמו – ובמקרים אלו יש לבנות חנות וירטואלית באתר.

אתר מכירות הוא אתר הדוחף את הלקוח לקבל החלטה ולרכוש את המוצר. בתהליך בניית אתרי מכירות חשוב להיות קשובים לחוויית הלקוח, ולעצב את האתר באופן המעודד רכישה: הבלטת הכפתורים החשובים, עיצוב האתר באופן המקל לניווט, זמן טעינה קצר וכדומה.

 

מה חשוב שיהיה באתר מכירות וכיצד לבנות אתר מכירות מצליח?

בכל אתר הכולל פרטים אישיים של הגולשים כגון פרטי אשראי יש לדאוג לאבטחה מיטבית ברמה הגבוהה ביותר. בנוסף, על החנות הווירטואלית להיות אטרקטיבית, נוחה ופשוטה באופן המאפשר ללקוח לרכוש מוצרים בקלות.  אלמנטים המסייעים לכם להגדיל מכירות גם באפיקים אחרים מתאימים גם באתרי מכירות, כגון ניהול מועדון לקוחות והתאמת מחיר באופן אישי ללקוח וכן מבצעים וקופונים מיוחדים.

ויזואליזציה חשובה במיוחד באתרי מכירות: יש לבנות גלריית תמונות המציגות באופן אטרקטיבי את מוצרי העסק וכן קטלוג מוצרים הנחלק לקטגוריות שונות.

המטרה היא הנעה לפעולה של הלקוחות, למטרה זו מוכוונים אתרי מכירות.

 

האם ניתן לשלב אתר תדמית ומכירות באתר אחד?

חשוב להבין כי לאתר תדמית ולאתר מכירות ישנן מטרות שונות וקהלי יעד שונים, ולכן עסקים רבים מעדיפים להפריד בין האתר התדמית לבין אתר המכירות. למרות זאת, עדיין ניתן לשלב את שתי הפונקציות הללו באותו האתר, אך יש להקפיד על ההפרדה בין התדמית לבין המכירות באזורים שונים באתר. חשוב שכל קמפיין פרסומי באתר יפנה לאזור הרלוונטי, ושלגולש יהיה קל להתמצא באתר ולבצע את מה שרצה לבצע באתר בקלות ובמהירות.

 

קניית מוצר

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }