מה זה דיבייט?

דיבייט הוא כינוי לצורת דיון שבה בדרך כלל שני משתתפים דנים על נושא מסוים מול קהל משתתפים. בניגוד לצורת דיון אחרות שאליהן אנחנו רגילים מהתקשורת או מעולמות אחרים, לעולם הדיבייט יש כללים מסוימים שלפיהם צריך לנהל את הדיונים הללו. הכללים הללו יכולים לעזור לנו ביומיום להבין כיצד נכון לנהל שיח מול אנשים שיש לנו חילוקי דעות איתם.

 

דיבייט

את המושג דיבייט אנחנו שומעים לא מעט לאחרונה, אולם רבים שואלים את עצמם מה זה דיבייט ואיך הוא נבדל מוויכוחים רגילים שאותם אנחנו רואים כל הזמן. אז לפני שמתחילים חשוב להבין שבניגוד לוויכוחים אחרים שבהם הדגש הוא על המטרה הסופית, כלומר מי יצליח לגרום ליריב שלו להיות מובך מספר רב יותר של פעמים, בדיבייט המטרה היא אחרת לגמרי.

 

תרבות דיון

הדגש המרכזי בדיבייט הוא כיצד לנהל דיון. סדנת דיבייט עוסקת בדיוק בדבר הזה ובה אנחנו יכולים ללמוד כיצד מנסחים טיעון בצורה משכנעת, מהי לוגיקה ואיך לפעול לפי הכללים השונים שהיא מכתיבה לנו. כמובן, אחד הדברים החשובים ביותר שאותם נלמד הוא איך להתייחס לדעה שמתנגדת לדעה שלנו.

לדיבייט יש שני צדדים, ולא פחות חשוב ממה שיש לנו לומר, חשוב שיש גם צד שני למטבע. בדיבייט, אנחנו לא פוסלים בהינף יד את הטענות של הצד השני, וכמובן לא מגיבים בצורה דמגוגית אלא מנסים בצורה לוגית להצדיק את הדברים שלנו מול הטיעונים של הצד השני.

 

שיטות שכנוע

בדיבייט אנחנו מעוניינים להוכיח שדווקא הטיעונים שלנו הם נכונים, וכאשר אנחנו רוצים לעשות את זה בצורה רצינית אנחנו נדרשים לעשות שימוש בשיטות שכנוע שונות. השיטות הללו נועדו לגרום לנו להבין כיצד לקחת טיעון שנראה לנו ברור מאליו, ולהסביר אותו לקהל רחב שלא מחזיק בעמדה שלנו, בצורה כזו שתגרום לו לקבל את הטיעון ולהסכים דווקא עם העמדה שלנו.

 

עמידה מול קהל והתבטאות בעל פה

בוויכוחים רבים, ניתן לשים לב בקלות שאחד הצדדים לא מורגל בעמידה מול קהל, דבר שמקשה עליו לנסח את העמדות שלו ולגרום לציבור להיות משוכנע בעמדות שלו. במהלך סדנת דיבייט אנחנו שמים דגש רב על יכולות של עמידה מול קהל, ניסוח העמדה העצמית שלנו בצורה בהירה ומשכנעת, כך ששילוב של שתי היכולות הללו יעזור לנו להתמודד טוב יותר בהצגת העמדה שלנו.

 

למי זה מתאים

חשוב להבין שכל אחד מאיתנו יכול להיות מוצלח בתחום הזה, פשוט צריך ללמוד אותו. גם אם עד היום לא הצלחתם לשכנע אף אחד בצדקת הדרך שלכם, בעזרת סדנת דיבייט תוכלו גם אתם להגיע למצב שבו אתם מנסחים טיעונים ומציגים את העמדה שלכם בצורה ברורה מול קהל רב.

 

לסיכום

בניגוד לוויכוח, בדיבייט אנחנו מנסים לשכנע את הקהל בצדקת הדרך שלנו בצורה אמיתית, ולא מתוך מטרה לגרום מבוכה למי שנמצא מולנו.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }