מהי התעמרות בעבודה ומה ניתן לעשות?

התעמרות בעבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בהערות חוזרות על המראה שלנו או בבריונות שקטה של העלבות בפגישות ובמיילים. לעיתים המצב יכול להתדרדר לכדי השפלות, צעקות ונידוי חברתי. התנכלות תעסקותית כלפי עובד מסוים על ידי הבוס או שאר הקולגות הינה עבירה על החוק.

במידה ואתם מרגישים שעוברת עליכם חוויה כזאת – אל תהססו להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה. במאמר זה נדריך אתכם לזהות התעמות בעבודה וכיצד לפעול על מנת למנוע זאת.

 

מהי התעמרות בעבודה?

התעמרות בעבודה היא התנכלות במסגרת העבודה כלפי עובד על ידי הבוס או קולגה. ההתנכלות יכולה להתבטא בצורה פיזית כקללות, צעקות, יחס משפיל ובצורה נפשית באיומים, בידוד חברתי ומקצועי, פגיעה בשגרת העבודה, הטרדה מינית ועוד.

על אף שבדין הישראלי אינו קיים חוק מפורש שאוסר על התעמרות בעבודה, בתי דין אזוריים לעבודה מכירים בהצעת החוק למניעת התעמרות בעבודה שעברה בשנת 2015 בקריאה טרומית. על מנת להתחיל בתהליך המשפטי לפסיקת פיצויים בגין ההתעמרות, יש לפנות לייעוץ משפטי מקצועי. עו"ד ליאת פייגל תוכל לעזור לכם להשיג צדק ולשמור על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

 

מה ניתן לעשות במקרה של התעמרות בעבודה?

התעמרות בעבודה הינה הפרת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בנוסף היא הינה עבירה על חוק חובת המעסיק לספק לעובד סביבת עבודה בטוחה בדיני עבודה. באופן כללי, על המעסיק מוטל לדאוג לסביבת עבודה מכבדת ונעימה. במידה וקיימת פגיעה בכבודם של עובדים מסוימים מצד עובדים אחרים והמעסיק מתעלם מכך, חלק מנטל העבירה מונח על כתפיו.

במידה והמעסיק מתעלם מבקשותיו של העובד לשינוי המצב ואינו מכיר בהתעמרות שלו, יכול העובד להגיש תביעה לבית הדין לעבודה בגין הפרת חוזה וחוסר תום לב של המעסיק. העובד הנפגע יכול לקבל פיצוי בעקבות עוגמת הנפש שנגרמה לו ולעיתים מסוימים גם בגין הנזקים הבריאותיים.

 

איזה הוכחות יכול העובד להציג על מנת להוכיח שהתעמרו בו?

הנטל להוכחת המעשים מוטל על התובע. עליו להביא ראיות שיתמכו בגרסתו ויחזקו את הטענות שלו. הראיות יכולות להיות מגוונות ולהגיע כמסמכים, עדויות עובדים אחרים, קבצי וידאו, קבצי אודיו ועוד. זאת בהנחה שכולן הושגו כחוק והצגתן אושרה על ידי בית הדין לעבודה.

לכל עובד שעבר התעמרות יש עילה לתביעה אחרת. אדם שחווה התעמרות בקללות יכול לתבוע במסגרת חוק איסור לשון הרע. במעמד זה יוגשו ראיות התומכות בכך שנאמרו לעובד דברים קשים בנוכחות אחרים ששמעו גם כן את הדברים הללו.

 

האם התעמרות לאחר שעות העבודה זאת עדיין התעמרות?

עם השנים העבודה והתקדמות הטכנולוגיה העבודה זגלה מתוך המשרד אל הבית. הגבולות טושטשו בין העבודה לפנאי ואנחנו לא מעט מוצאים את עצמנו עובדים מסביב לשעון ומקבלים על הראש גם בזמן ארוחת הערב. במידה ויש עילה להתעמרות לאחר שעות העבודה, ניתן להגיש תביעה.

הטרדה בעבודה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }