מהו קידום אתרים שלילי?

קידום אתרים שלילי הוא תהליך שבו מתבצעת פגיעה בדירוגים של עמודי אתר מסויים בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. קידום אתרים שלילי יכול להתבצע בשל מגוון רחב של מניעים: פגיעה במתחרים, ניסיון להתקדם בתוצאות מנועי החיפוש באמצעות דחיקת המתחרים למקומות טובים פחות, ביצועי ניסוי וטעיה לצרכי למידה, וגם פגיעה עצמית בעיקר בביטויים שמכניסים הרבה טלפונים ומעט מידי מכירות 🙂

 

איך מתבצע קידום אתרים שלילי?

ישנן לא מעט טכניקות שבאמצעותן ניתן לפגוע בצורה קבועה או זמנית במיקומים של אתר שלילי במנועי החיפוש. נציג כאן כמה מן הטכניקות הבולטות:

מדד קידום

 

שימוש בקישורי ספאם וקישורים מהונדסים מידי

אם חלק ניכר מפרופיל הקישורים הנכנסים לאתר מקורו באתרי ספאם, או בקישורים שנראים מדוייקים מידי, מהונדסים מידי, בעלי אנקור שחוזר על עצמו בתדירות לא סבירה ולא טבעית, האתר עלול להיפגע כתוצאה מעונש ידני, ולהיות מבוקר ומפוקח על ידי גוגל בצורה הדוקה יותר. כתוצאה מכך, עלול האתר להיות מוסר מתוצאות החיפוש לפרק זמן ממושך עד להסרת הקישורים הזדוניים.

 

ניצול חולשות באתר ופריצה שלו

אתרים פרוצים שעברו התקפה של האקרים מוסרים באופן מיידי מתוצאות החיפוש של גוגל. גוגל לא הייתה רוצה לשלוח גולשים אל אתרים שיסכנו את פרטיות הנתונים האישיים שלהם. פריצה כזאת לאתר עלולה לאפשר להאקרים שניצלו את החולשות באתר לבצע התקנות זדוניות, להתחזות לבעלי האתר על מנת לגנוב נתונים אישיים או נתוני תשלום של לקוחות, ולהדליף מידע סודי של בית העסק לרשת האינטרנט.

 

תוכן משוכפל

גוגל, כידוע, איננה מעודדת תוכן משוכפל, ואף נוקטת צעדים כנגד אתרים שלדעתה מפרים זכויות יוצרים בקשר לתוכן. מתודה שבה עושים שימוש לא מעט גורמים זדוניים שמטרתם ביצוע קידום אתרים שלילי, היא העתקת תוכן מקורי מן האתר והפצתו ברשתות שונות, תוך טשטוש המקור וכמובן שללא מתן קרדיט. זאת, מתוך ההנחה שלגוגל במקרים רבים יהיה קשה לזהות מיהו הבעלים המקורי של התוכן.

 

תגובות זבל

מתודה נוספת שבה עושים שימוש גורמים שמנסים לפגוע בקידום האורגני של אתר מסויים במנועי החיפוש הוא יצירת תגובות זבל רבות ומרובות תוכן. בצורה כזאת, תחת ההנחה שתגובות הזבל מאושרות באופן אוטומטי באתר, ניתן להסיט את ביטויי המפתח עליהם מדורג העמוד המדובר, ולמעשה, לגרום לו להיות מדורג על ביטויי מפתח לא רלוונטים. גולשים שיחפשו את ביטויי המפתח האלו ינטשו את האתר, מה שיגרום, ככל הנראה ובסבירות גבוהה, לפגיעה בתהליך הקידום האורגני של האתר.

 

ביקורות שליליות על השירות שמייצג האתר של בית העסק

באמצעות חוות דעת שליליות מרובות ולא מוצדקות, ניתן להשפיע לא רק על הדירוג של האתר במנועי החיפוש, אלא גם על הרצון של גולשים חדשים, שלא ניתקלו עדיין בשירות שמציע האתר, להתקשר עם בית העסק. גם כאן הנטישה של הגולשים תתבטא, קרוב לודאי, בדירוגים האורגניים שלו במנועי החיפוש השונים.

 

הפניות 301

הפניות 301 הינן כינוי להפניות קבועות שמטרתן להסביר למנוע החיפוש שכתובת העמוד שבו הוא עתיד למצוא את התוכן השתנתה. ביצוע הפניות מרובות מאתרים ומעמודים לא איכותיים, פרוצים וספאמיים, אל אתר מסויים, תוכל לפגוע בדירוגים של אותו אתר במנועי החיפוש.

 

לסיכום

קידום אתרים שלילי היא לרוב תופעה לא רצויה שבמהלכה פוגעים בדירוגים האורגניים של אתר מסויים בדפי תוצאות החיפוש. קיימות שיטות רבות ומגוונות לנסות ולפגוע במיקומים איכותיים של אתר לשאילתות שביצעו גולשים, מה שעלול להוביל בפגיעה גם בתדמית של בית העסק, וגם בהכנסות הצפויות לו מן הגולשים באתר.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }