כתיבת תוכן – טיפים לכתבה עניינית

התוכן הוא המלך – ביטוי שהשתרש, כך נדמה, כבר לפני זמן רב ומשמעותו היא שהתוכן שתמלאו בו את אתר האינטרנט שלכם, עמוד הפייסבוק שלכם וכן הלאה – הוא זה שיקבע אם תופיעו במקום ריאלי בתוצאות החיפוש בגוגל. בין אם אתם מתעניינים בקידום אתרים, כתיבת בלוגים, בונים אתר אינטרנט לעצמכם, או לאחרים, ובין אם אתם כותבים פוסטים לעמודים עסקיים בפייסבוק ועוד – אתם צריכים לדעת איך לעשות את זה, כך שהכתיבה שלכם תגיע לכמה שיותר אנשים וגם ליעד – בין אם הכתיבה שלכם היא חלק ממערך השיווק של מוצר, או שירות מסוים ובין אם אתם כותבים כדי שאנשים רבים ככל האפשר יקראו את מה שחשוב לכם להגיד.

 

טיפים לכתיבה מוצלחת של מאמרי קידום אתרים

  1. הכירו את קהל היעד של המוצר שלכם – דעו באילו פלטפורמות הוא נוהג לגלוש, מהם הדברים שהוא מחפש, צריך ומתעניין בהם  ומה עשוי לעניין אותו לקרא. כך תוכלו להחליט מה יהיה התוכן של המאמר שלכם, איפה תפרסמו אותו, מה יהיה אורכו ועוד.
  2. לאחר שערכתם היכרות מבוססת עם קהל היעד של המוצר, או השירות, אתם גם יודעים מהי הפלטפורמה המומלצת ביותר לפרסום התוכן. קהל בוגר יחסית, מבלה זמן ניכר בפייסבוק ובאתרי חדשות למשל, לעומת קהל צעיר יותר, שמשתמש יותר באינסטגרם למשל ולכן חשוב שהתוכן שלכם יתאים לאתרים בהם יש סיכוי גדול יותר שקהל היעד שלכם ייחשף אליו – בחלק מהאתרים תצטרכו לכתוב תכנים ארוכים, בני 500 מילים לפחות ואילו באתרים אחרים, תצטרכו לתמצת את המלל למינימום האפשרי – למשל 4 מילים באינסטגרם, שם המלל מתלווה לתוכן העיקרי, שהוא תמונות וסרטוני וידאו.
  3. תזמון – הקפידו לתזמן את הפוסטים והתכנים שלכם למועדים הגיוני, בהתייחס לתוכן. לא תרצו, למשל, לפרסם מאמר, או פוסט בנושא שמח והיתולי, ביום שבו התרחש אסון כלשהו ומנגד, אם אתם מפרסמים בתדירות של פעם בשבוע, כדאי שלפחות בחלק מהפוסטים והמאמרים שלכם, תתייחסו לחגים ומועדים, הקבועים בלוח השנה.
  4. כדי לוודא שאתם מסונכרנים עם כל מה שקורה, תוכלו להיכנס מדי יום ולראות את הפרסומים המתוזמנים שלכם ולוודא שהם מסונכרנים עם ההתרחשויות מסביב.
  5. הנעה לפעולה – בכל פלטפורמה שתבחרו לפרסם וכל תוכן שתכניסו לתוך הפוסט, או המאמר שלכם, חייב לכלול הנעה לפעולה. זה יכול להיות משפט קצר אחד, או כמה מילים, שיבהירו את הסיבה שלשמה נכתב המאמר – מה הקוראים צריכים לעשות כשיסיימו לקרא – להתקשר, להזמין, לשתף, לקנות וכן הלאה.

 

מה צריך להכניס למאמר כדי שהוא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל?

כדי שהמאמר יקודם היטב במנועי החיפוש וגם כדי שיהיה נעים ומעניין לקרא אותו, הקפידו על כמה כללים:

  1. שלבו מילות מפתח בכותרת ובגוף המאמר. כך מנוע החיפוש של גוגל ימצא בקלות את המאמר שלכם ויפנה אליו את הגולשים, המחפשים אחר תוכן קשור. גם אם משום מה החלטתם שלא לשלב את מילות המפתח בכותרת הראשית, הקפידו לשלב אותן לפחות בכותרת המשנה, או בתגיות.
  2. כתבו בסגנון אמין וטבעי ככל האפשר – שילוב מילות המפתח במאמר, עשוי להפוך את סגנון הכתיבה למלאכותי, מעושה ומוזר. כדי לשלב את מילות המפתח בצורה טבעית ורהוטה, דרושה מיומנות, אך משתלם להשקיע ולרכוש אותה, כדי שהמאמרים שלכם יהיו כתובים ברהיטות ונעימים לקריאה.
  3. ערך מוסף – הקפידו להכניס ערך בכל תוכן שאתם מפרסמים. הגולשים ייכנסו לקרא את מה שכתבתם רק אם ייצא להם משהו מזה – אם הם ילמדו משהו שמעניין אותם, יגלו משהו חדש שלא ידעו קודם ועוד. אם המאמר לא יהיה מעניין, הגולשים עלולים לעזוב את האתר במהירות, מה שיוריד את האתר שלכם בדירוג של גוגל.
  4. הקפידו על כתיבה מסודרת – רווחים בין הפסקאות, הקפדה על סימני פיסוק וכתיב נכון, אינם רק כללים טרחניים של האקדמיה ללשון העברית, אלא חוקי כתיבה, שאם תקפידו לקיים, יעזרו להפוך את התוכן שלכם לנעים לקריאה, ברור ואיכותי.
  5. מאמרי קידום אתרים אינם צריכים להיות אישיים ולהביע את דעת הכותב. טורי דעות מקומם בעיתונים, בחדשות וברשתות החברתיות. כתיבה ניטרלית משדרת מקצועיות ואמינות ולקוראים קל יותר להתחבר למידע שהם מקבלים בעת הקריאה.

 

 

איור מסך מחשב ובו טקסט

 

ממה כדאי להימנע כשכותבים לקידום אתרים?

  • חשיבות התוכן – אז נכון, התוכן הוא המלך. אבל חוץ ממנו, חשוב לזכור שבאתרים מסוימים עדיף להשתמש באמצעים ויזואליים ולא מילוליים, שהתוכן הוא המלך רק אם הוא כתוב נכון וטוב ויש בו ערך מוסף ושגם תוכן מעולה לא יקודם בגוגל אם אין בו את מילות המפתח הרלוונטיות ואם לא הושקעו בו שום מאמצי קידום.
  • כתיבה רגשית, או אימפולסיבית – אמנם נהוג לחשוב שכותבים טובים הם אלה שכותבים בלי לחשוב, שיוצרים בצורה אימפולסיבית, רוויית רגש, אבל אצל רוב האנשים זה לא ממש נכון – אפילו אצל היצירתיים שבהם. תכנון מקדים של התוכן, חלוקה מוקדמת לראשי פרקים, לנושאים ולרעיונות עיקריים, שילוב חכם ומתוכנן של מילות המפתח – כל אלה יכולים להפוך תוכן כתוב ליצירת מופת, שהקוראים ייהנו ממנה, ימצאו בה שימוש ותועלת ולבסוף, תקודם יפה בגוגל ותשיג את היעד שלשמו נוצרה מלכתחילה.
  • שמירה על נוסח כתיבה אחיד וקבוע – כתיבה לאתרים שונים, צריכה להיות בעלת מאפיינים שונים. כך למשל, כתיבה לאתר העוסק בתחומי המדע, או הרפואה, צריכה להיות מקצועית ונקייה, עם כמה שפחות שימוש במילות סלנג וביטויים עממיים, כך שהגולשים יחוו את הרמה המקצועית כבר עם כניסתם לאתר של העסק ויבינו שהאנשים המועמדים לטפל בהם, הם אנשי מקצוע רציניים ואמינים. לעומת זאת, מאמר לחברה העוסקת בשיווק בלונים לימי הולדת, יכול להיות הרבה יותר צבעוני וקליל וכדאי שיהיה כזה, כדי להעביר דרך הכתיבה את האווירה החיובית והקלילה שתיווצר אצל הלקוח – אם יעבוד עם החברה המפרסמת.
  • לחכות להשראה – זה נחמד אולי אם אתם סופרים שמוכרים מיליוני עותקים מכל ספר שלכם וחשוב לכם לכתוב יצירתי ומהבטן, אבל אם אתם רוצים לכתוב מאמרים ענייניים ורציניים, שיראו מקצועיים ויהיה בהם ערך מוסף לקוראים, תצטרכו לפתח יכולת כתיבה גם כשלא נחה עליכם המוזה. כתיבה עניינית, יכולה להיעשות מתוך תכנון וחשיבה ואינה צריכה להגיע דווקא ממקום של השראה.

 

לסיכום – כמה טיפים מנצחים שיהפכו כל תוכן למאמר שיווקי מוצלח

כתיבת תוכן עשויה להיות פחות פשוטה ממה שנהוג לחשוב – גם אם הכתיבה שלכם נחשבת רהוטה ומוצלחת במיוחד, פשוט מפני שלכתיבה עסקית ושיווקית, יש מסגרת כללים משלה, שצריך להקפיד עליה, אם אתם רוצים שהתוכן יקדם את המטרה שלכם:

  1. אם אתם מומחים בכתיבת דפי נחיתה, לא כדאי שתתחילו בכתיבת מאמרים, לפני שתכירו את הכללים הרלוונטיים.
  2. הכירו היטב את התוכן עליו אתם כותבים – גם אם זה מעייף ותובעני, כדי לכתוב נכון, חשוב שתבינו על מה אתם כותבים. אם זה לא תחום שאתם שולטים בו, קראו כמה שיותר חומר בנושא, כדי שתוכלו לכתוב כמו מומחים.
  3. הקפידו על כתיבה עם ערך מוסף – זכרו שמי שקורא את התוכן שלכם רוצה ללמוד משהו, או לכל הפחות לקבל תשובה לשאלה שמעסיקה אותו. תוכן ללא מענה הוא לא תוכן ועלול לפגוע בדירוג האתר בגוגל.
  4. הקפידו על שימוש מתוכנן ורהוט במילות מפתח – שילוב מילות מפתח הוא חיוני לצורך תוצאות במנועי החיפוש, אבל שילוב רהוט ואיכותי, כתיבה מעניינת ונעימה לקריאה – הם שישאירו את הקוראים באתר שלכם ויקנו לעסק שלכם מוניטין מקצועי.
  5. אל תשכחו – אתם כאן בשביל השיווק! אם כבר טרחתם וכתבתם מאמר, שיש לו תוכן בעל ערך, שכתוב נכון ומשלב את מילות החיפוש, הוסיפו כמה משפטים, המספרים על היתרונות שהעסק שלכם מעניק ללקוחותיו ואיך יוצרים אתכם קשר, או סוגרים הזמנה.
  6. הנעה לפעולה – גם אחרי שעשיתם את כל זה, תצטרכו להוסיף מילה או שתיים, שמטרתן לתת לקוראים דחיפה קטנה ולגרום להם להרים טלפון, ללחוץ על כפתור ההזמנה ולשלוף את כרטיסי האשראי.
  7. מינון – בין התוכן המקצועי, הכתיבה העניינית, ההנעה לפעולה והתוכן השיווקי – חשוב להקפיד על מינון נכון של מספר המילים והפסקאות המוקדשות לכל אחד מחלקי המאמר.

 

אם הצלחתם לעמוד בכל הכללים האלה, לכתוב מאמר שיש לו ערך מוסף, תוכן שיווקי במידה נכונה ועוד הצלחתם ליהנות מכל התהליך – יכול להיות שמתאים לכם להיות כותבי תוכן, או לפחות לכתוב תוכן ענייני ובעל ערך. בהצלחה!

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }