האפליקציות ששינו את עולם ההכרויות

אפליקציות היכרויות קיימות בחיינו כבר כמה שנים טובות.

טינדר או אוקיי קיופיד הן הפופולריות ביותר בישראל, אך הן ממש לא היחידות, תוכלו למצוא עוד אפליקציות רבות להיכרויות, אשר כל אחת מאיתן פועלת קצת אחרת ויש לה את הייחוד שלה.

מסיבות כאלו ואחרות כל אחד מאיתן תחשוף אתכם גם לרווקים ורווקות שונים באיזורכם וכך תוכלו לקבל את המנעד הכי רחב של כל מי שפנוי/ה באיזורכם.

הקסם הזה – היכולת לראות מעבר לקירות רווקים ורווקות שיכול להיות שגרים ממש לידכם ומעולם לא הייתם פוגשים בהם בדרך אחרת, או להיפך- למצוא רווקים ורווקות ממש רחוקים מכם שאילולא האפליקציות אין מצב מעולם דרכיכם היו נפגשות, ולא רק זה – אתם יכולים לעשות את כל זה כשאתם יושבים בפיג'מה בבית, זה הוא קונספט שתפס היטב בישראל ב-5 השנים האחרונות, ומאז הקורונה תפס אפילו יותר חזק, מכיוון שלשבת בפיג'מה בביתנו הפך להיות מה שאנחנו עושים 24/7.

אין אפשרות כבר להכיר אנשים בבארים, במסיבות, ברחוב, אין גם לאן לצאת לדייט. גם מי שסירבו להיכנס לאפליקציות מוצאים את עצמם פותחים פרופיל באוקיי קיופיד, מגששים קצת בטינדר, בסופו של דבר, כבר כמעט שנה שזו הדרך היחידה שלנו להכיר אנשים.

 

אז מה עדיף מהשתיים?

שתי האפליקציות שונות וגם דומות.

פתיחת פרופיל בטינדר היא עניין פשוט אשר לוקח כמה דקות לכל היותר, יש לכם אפשרות לשים כמה תמונות של עצמכם וחלון פתוח עם אפשרות לכתוב כל העולם על רוחכם במגבלת ה-500  מילים, לתת הגדרות פשוטות של מה אתם מחפשים כמו המין שאתם מחפשים, טווח הגילאים והרדיוס המקסימלי מכם, ולהתחיל בסוויפים.

פתיחת פרופיל באוקיי קיופיד דורשת קצת יותר השקעה והיא לרוב תיקח יותר מדקות בודדות (כמובן שתלוי בכם וכמה אתם מוכנים להשקיע). בנוסף לכמה תמונות של עצמכם שתוכלו להוסיף, בדומה לטינדר, באוקיי קיופיד יש לכם מרחב גדול בהרבה מ-500 מילים כדי לכתוב, וגם כמה שאלות מנחות שיעזרו לכם לספר על עצמכם ולמקד את המילים שלכם. בנוסף לזה ישנה גם אופציה לענות על שאלות רבות תשובות בנושאים שונים אשר האפליקציה מציעה לכם ועל פי נתונים אלו יחושבו אחוזי ההתאמה שלכם עם הפרופילים המוצעים לכם.

בטינדר תוכלו לראות שוב את מי שעשיתם לו / לה סווייפ ימינה ("לייק"), רק אם יש לכם מטצ' וגם רק אז תוכלו להתחיל להתכתב, בעוד שבאוקיי קיופיד תוכלו לכתוב גם למי שטרם עשה / עשתה לכם סווייפ ימינה, או פשוט להיכנס לאזור באפליקציה בו אתם רואים את כל מי שכבר עשיתם להם סווייפ ימינה, גם אם עוד לא קיבלתם מאצ' חזרה, כך תוכלו לנסות לכתוב להם ולראות אולי זה יגביר את סיכוייכם לקבל סווייפ ימינה בחזרה מהם.

 

סטוצים בלבד?

יש האומרים שבגלל הפיצ'רים השונים האלו טינדר הפכה להיות לאפליקציה של סטוצים בלבד בעוד שאוקיי קיופיד היא אפליקציה למי שמחפש/ת קשר רציני. האמת היא איפשהו באמצע – תוכלו למצוא זוגות נשואים רבים שיגידו לכם שהכירו בזכות האוקיי קיופיד, וגם רבים שיגידו לכם שהכירו בטינדר, ובאותה נשימה למצוא סטוצים בטינדר וגם באוקיי קיופיד. באחוזים מעטים ייתכן שיש יתרון לאוקיי קיופיד על גבי טינדר בקשרים ולהיפך לגבי סטוצים, אך כמו שאמרנו, ניתן למצוא הכל בהכל, על כן ההעדפה שלכם באיזה אפליקציה לבחור צריכה להיות על פי נוחות ההשתמשות בממשק.

אם אתם מעדיפים לכתוב הרבה על עצמכם ולדעת יותר על מי שאתם מדברים איתו, הרי שאוקיי קיופיד מביא איתו הרבה יותר מידע עוד לפני שהתחלתם לדבר אפילו, אם אתם מעדיפים מסתוריות ולראות אם יש ביניכם איזה ניצוץ או זרימה רק כאשר אתם מתחילים לדבר, או כשאתם קובעים להיפגש הרי שטינדר עושה את זה יותר מהיר, פשוט וקל.

כך או כך שתי האפליקציות יכולות לעבוד במקביל באותו מכשיר, וכך תוכלו לגלות שיש הרבה הקבלה בין הרווקים והרווקות בשתי האפליקציות אך גם הרבה אופציות שונות, ובעינינו – כשאתם מחפשים אהבה, למה לא ללכת על מנעד כמה שיותר רחב ולראות את כל האפשרויות הקיימות?

 

איך יראה העתיד של עולם הדייטים?

במקום מסוים זו שאלה שקצת קשה לענות עליה, כי העתיד של הכל כרגע כל כך מבולבל, ואף אחד מאיתנו לא יודע אם עוד יחזור להיות כמו בעבר ומתי זה יקרה, או שמא אנו עומדים בפני עתיד חדש לגמרי ושונה ואין טעם להסתכל אחורה.

אך הרצון לאהבה זה דבר חזק יותר מכל שינוי, הוא מה שמחזיק אותנו בני האדם יחד, לכן גם במצבים בהם נראה שנעשה הרבה יותר קשה למצוא אהבה, תמצא הדרך. כעת האפליקציות הפכו להיות המקום כמעט היחידי בו זוגות חדשים נפגשים היום, זה לא שיש להם ברירה אחרת, וגם אין לזה אומר שזה דבר רע, על אף שהרבה עדיין מתביישים להודות שהכירו דרך אפליקציה כזו או אחרת.

גם הדייטים לא נגמרו לגמרי מאז הקורונה, בתקופות של סגרים הדייטים עברו לזום.
נכון, בהתחלה זה היה מוזר קצת לכולנו להתרגל למשהו כמו דייט בזום, אך בסופו של דבר גם זה נעשה נורמלי, ואפילו התחלנו לראות את היתרונות בזה – כמו למשל לצאת לדייט עם כשפלג גופכם העליון מושקע ובפלג הגוף התחתון אתם עם מכנסי פיג'מה, או להימנע מהשאלה מי ישלם בסוף הערב, ואם דייט הזום צולח, אפשר אפילו להמשיך לדייט נוסף, גם בזום, או אפילו להיפגש במציאות אם בדיוק יש יציאה מסגר (דבר שהפך להיות יותר נדיר מאשר להיות בסגר).

לאן זה יתפתח מפה זו שאלה מאוד מעניינת, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ככה מתקדמים האלגוריתמים להכיר אותנו ולעשות עבורנו את ההתאמה המוצלחת ביותר ויכול להיות שבעתיד חיפוש בני זוג יהיה אפילו יותר פשוט ממה שהוא כעת.

 

אהבה היא המטרה

מה שבטוח הוא שאם מטרתכם היא למצוא אהבה, הרי שזוהי מטרה נעלה, ואין זה חשוב אם זה נעשה בבאר, במסיבה, על ידי שידוך של החברים או באפליקציות, מה שחשוב הוא שבסופו של דבר בני הזוג מצאו זה את זה ופרחה ביניהם אהבה. אין מה להתבאס מכך שכרגע אי אפשר להכיר אנשים כמו שהיינו מכירים פעם, אלא יש להפיק את המיטב מהמצב הנתון ולראות שייתכן וישב בו הרבה יתרונות.

על אף המצב המבולבל ישנם לא מעט אנשים אשר אפילו בזמן הסגר מצאו אהבה, ולא מעט יגידו לכם שזו האהבה המדויקת ביותר שמצאו, גם מכיוון שהסגר גרם להרבה מאיתנו להבין כמה אנחנו רוצים אהבה ומעוניינים באנשים חדשים בחיינו וגם מכיוון שאופציות מציאת האנשים הפכו להיות מדויקות יותר ומתואמות יותר לכם ולמצוא עבורכם בעזרת אלגוריתמים את בני הזוג עם הפוטנציאל הגבוה ביותר לקשר עתידי, דבר שמצד אחד יכול להיות קצת מפחיד ומצד שני יכול גם לעזור לכם לחסוך המון אנרגיה בחיים על קשרים חסרי משמעות ודייטים לא מוצלחים.

אנחנו לא אומרים שאפליקציות מושלמות במציאת אהבה בשבילכם, הן אמנם עזרו להקל, אך עדיין לעיתים מרוב המגוון לא פשוט למצוא את החצי השני, אך מי יודע כמה הן עוד יתפתחו בעתיד? רק הזמן יגיד.

 

אנשים מתכתבים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }