ההבדל בין אסטרטגיות הקידום של עסק גדול ועסק קטן

תגדירו גדול, קטן וקידום

הזירה הוירטואלית אינה דומה לאף שדה תחרותי אחר. היא אינה מוחשית והיא נמצאת בכל מקום על הגלובוס. התחרות הינה גלובלית על משאב יחיד ורווחי ועל כן יש להבין מהו קידום אסטרטגי לאתר ומהם ההבדלים בין קידום לעסק גדול לבין קידום לעסק קאן

 

שום דבר לא שחור ולבן

  1. כמובן שאין הגדרה לעסק גדול ולעסק קטן ברחבי הרשת. ישנו מנעד ענק של סוגי אתרים, נותני שירותים, מספקי מוצרים ומה לא בעצם. מאמזון הענקית ועד ל"עמוד הנחיתה" של עסק המגנטים של החבר מבית הספר.
  2. גם אמזון וגם הבחור של המגנט ככל הנראה ירצו מאוד קידום אסטרטגי אך כיצד תיבנה להם תוכנית שתתאים לשירות שלהם?

 

מה מטרת הקצה וכיצד יש למדוד אותה

מטרות קצה הן אולי הדרך הטובה ביותר להסביר את ההבדל שבין עסק גדול לקטן. כשמטרת הקצה של עסק המגנטים תהיה חשיפה רבה יותר ברשת, יצירת תנועה לעמוד והגדלת כמות ההזמנות שלו לארועים, המטרה של אמזון ככל הנראה תהיה משהו שישמע יותר כמו – שיפור אחוז הנכנסים לקטגוריה המסויימת בעת חיפוש נושא מסויים בשעות כאלה וכאלה באזור מסוים בעולם. המורכבות של אמזון הינה רבה וכמובן שזוהי דוגמא קיצונית.

 

מאיפה מתחילים

אם מדובר על עסק קטן אז המקום לטעויות יהיה כמובן קטן יותר. נשתדל לחשוף את העסק בצורה מיטבית על ידי כללי אצבע בקידום ארגוני כמו – בניית אתר מזמין, שימוש במילות מפתח, קוד יעיל ועוד שלל שיטות שמומחי קידום ארגוני ישמחו להרחיב לכם עליהם.

כאשר אנו מדברים על עסק גדול יותר האסטרטגיה תצטרך להיות מדודה לעיתים תכופות. אם נרצה לשפר תחום מסויים בעסק על ידי קידום, אם נרצה להגדיל מחזור הכנסות ממוצר מסוים נצטרך לבצע בדיקה תכופה לגבי תוצאות קמפיין הקידום. עסק גדול יבחר שלל קטגוריות לבדיקה כגון "כמות לקוחות חוזרים", "גובה רכישה ממוצע"… ויבדוק את התוצאות לפני מימוש הקמפיין, במהלכו ואחריו. כך ניתן יהיה להעריך את יעילות הקמפיין

 

לעסק קטן אין איפה לטעות?

עסק קטן ישלם פחות כסף לקידום הארגוני ועל כן האסטרטגיה תהיה פחות מורכבת אך יש לוודא גם באסטרטגיה פשוטה שהיא בנויה בצורה מיטבית. יש לבדוק גם במקרה הנ"ל את יעילות הקמפיין על ידי הגדרת משתנים ומדידתם לאורך חיי הקמפיין וכך נוודא שהאסטרטגיה שבנינו הינה יעילה או דורשת שיפור

 

לסיכום

כשמדובר בתחום של קידום אתרים לעסקים קטנים או גדולים עדיף להתייעץ עם המומחים לדבר, בניית האסטרטגיה הינה אינדיבידואלית ויש להבין תחילה את מטרת הקידום, את המשתנים שנרצה לבדוק וכך לבצע בניה ספציפית של אסטרטגיה לקידום

 

איש שיווק

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }