איך מקבלים קצבה על אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם כתוצאה מתאונת עבודה או מחלה עלול לאבד באופן חלקי או באופן מלא את היכולת שלו לעבוד ולהתפרנס בכבוד, כמו בימים שלפני הפציעה או המחלה. אובדן כושר עבודה יכול להיות מצב זמני אך יכול להיות גם מצב קבוע, כאשר הפגיעה יכולה להיות גם שונה בחומרתה. אז איך מקבלים קצבה על אובדן עושר עבודה? ולמי פונים במצב כזה?

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא למעשה תוצאה שאירעה לאחר תאונה או מחלה כתוצאה מהעבודה. העובד מאבד באופן חלקי או את היכולת שלו לעבוד. לעיתים הנפגע לא יכול להמשיך בעבודתו באותו מקצוע שעבד לפני התאונה או המחלה, אך יש לו יכולות לעבוד בעבודה אחרת. יש מקרים שאובדן כושר העבודה הוא מוחלט, והעובד לא יכול לחזור לעבוד כלל.

בישראל יש שני כיסויים עיקרים במצב של אובדן כושר עבודה והם מכסים כמעט את כל תושבי המדינה, אלה שעברו את גיל 18 או אלה שטרם הגיעו לגיל פרישה: מוסד הביטוח לאומי או חברות ביטוח פרטיות.

 

כושר עבודה חלקי לעומת כושר עבודה מלא

אובדן כושר עבודה מלא הוא כאשר אדם איבד לחלוטין את היכולת לעבוד. בביטוח לאומי מצב זה מכונה דרגת אי עושר מלא ואחוז שניתן הוא 100%. חברות הביטוח וקרנות הפנסיה מקובל לתת במצב כזה 75% ויש מקרים ש70%, כלומר מי שיכול לעבוד פחות 25% טרם הפגיעה יהיה זכאי לקבל פיצוי.

כאשר מדובר באובדן כושר עבודה חלקי, המשמעות היא שאדם יוכל להמשיך לעבוד אך לא באותו אופן כמו לפני הפגיעה. במצבים כאלה, אדם שלא יכול לעבוד במקצוע שרכש וצריך לעבוד בתחום אחר והשכר יהיה נמוך משמעותי, או היקף משרה נמוך, יוביל בסופו של דבר לירידה ניכרת ברמת ההכנסה.

 

פיצויים מרביים

אובדן כושר עבודה הוא מצב מאוד קשה עבור אנשים רבים והוא מביא עימו הרבה חששות. האם יוכלו לחזור לעבודה הקודמת, כמה כסף הם ירוויחו, מה גובה הפיצויים ואיך מגישים את הבקשה? אנשים רבים לא יודעים כיצד להתנהל מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח, ובמקרה כזה מומלץ להיוועץ ולקח את שירותיו של עו״ד אובדן כושר עבודה.

הידע והניסיון של העורך דין ישיג לכם פיצויים מרביים ויכול להבטיח לכם התמודדות מול טענות חברת הביטוח או קרן הפנסיה. עו״ד יכול להועיל גם אם קיבלתם סירוב או אתם מחכים זמן ממושך לתשובה, ייעוץ עם עורך דין מומחה בתחום יכול לעזור לכם להניע תהליכים ולמצא איתכם את הסכום לפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

אובדן כושר עבודה עלול להיות חלקי או מלא. אנשים רבים שעבדו במהלך שנים רבות באותה עבודה, עלולים לא לחזור אליה כמו לפני הפציעה או התאונה. כאשר אנשים נפצעים או חולים במהלך עבודתם הם תובעים את מוסד ביטוח לאומי או חברות הביטוח כאובדן כושר עבודה, אך לעיתים נתקלים בקשיים רבים. מומלץ לפנות תמיד לעורך דין בנושא אובדן כושר עבודה.

איש משפט

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }