איך בונים אסטרטגיית תוכן?

תוכן הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר בתהליך קידום אורגני של אתר בדף התוצאות של מנוע החיפוש. תוכן איכותי ובעל ערך הוא מרכיב הכרחי לצורך קידום האתר, ובלעדיו לא סביר שתהליך הקידום יצליח, בטח לא לזמן ממושך. אז איך בונים אסטרטגיית תוכן טובה, שתנחה אותנו לאורך תקופה ארוכה ותסייע לנו לבנות מותג מצליח? הנה הפרמטרים שבהם כדאי להתחשב כשבונים אסטרטגיה כזו:

 

באיזו נישה פועלים?

חשוב מאוד יהיה להבין האם העסק צפוי לפעול בנישה שבה נהוג לייצר תוכן ארוך, מעמיק ואיכותי, או כמות רבה של תוכן שהוא יחסית שטחי. דוגמה טובה לעסק שפועל בנישה שבה נדרשת כתיבת תוכן מעמיק היא, למשל, אתר המציג ניסויים רפואיים שונים. כדי שמנוע החיפוש יחליט לדרג אתר כזה גבוה בדף תוצאות החיפוש הוא חייב יהיה להתרשם שהתוכן שנכתב בו הוא מקצועי, שהוא נכתב על ידי אנשי מקצוע בתחומם, שהוא מעמיק, וכולל הפניות מתאימות להרחבות הנדרשות ועוד. לעומת זאת, עסק שכל ענייניו לבצע משלוחי שוקולד לימי נישואין לא יצטרך, בסבירות גבוהה למדי, להשקיע רבות בייצור תוכן מעמיק, איכותי, עדכני ורלוונטי.

איש קידום

 

מהו ההיצע והביקוש של כותבי תוכן בתחום?

כדי ליישם בפועל את אסטרטגיית התוכן שתקבעו, תצרכו להעזר בכותבי תוכן מקצועיים בעלי ניסיון. אולם, כמו בכל תחום, גם בנושא של כתיבת תוכן איכותי מושפעים המחירים מהיצע וביקוש: ישנם תחומים שבהם נדרש ידע רב וניסיון מעשי לצורך הכתיבה, ואילו מספר האנשים הרלוונטים שיכולים לכתוב בנושא הוא מועט, לעומת אפיקים אחרים שבהם קיימים כותבי תוכן רבים שיכולים לספק את הסחורה, בתחום שאינו דורש ניסיון מעשי. על מנת ליישם בפועל את אסטרטגיית התוכן שלכם, עליכם יהיה להבין מה המצב הספיציפי בתחום שבו אתם מעוניינים לייצר תוכן.

 

כיצד נראים האתרים המתחרים?

קריטריון נוסף שכדאי יהיה לקחת בחשבון לפני שמחליטים איך וכיצד להשקיע בתחום התוכן הוא להבין מה עשו המתחרים. אם המתחרים השקיעו רבות בתוכן עשיר ואיכותי, ואתם מעוניינים להיות טובים מהם ספיציפית בתחום הזה, סביר שגם אתם תאלצו להשקיע לא מעט כסף ומשאבים בייצור של תוכן איכותי. אם, לעומת זאת, המתחרים השקיעו את עיקר מרצם בבניית פרופיל קישורים איכותי שמיקם את האתר שלהם מעל זה שלכם, ייתכן כי תרצו להסב חלק מן ההשקעה בתוכן, להשקעה ברכישה של קישורים.

 

 

מהו תקציב התוכן שלכם?

בסופו של יום, אחד השיקולים המרכזיים שצריך להנחות אתכם, הוא, כמובן, התקציב שעומד לרשותכם. כדי להצליח ביישום אסטרטגיית התוכן, כדאי יהיה לבצע את הדברים בצורה עקבית, ולכן עליכם יהיה לתכנן מראש, מהו התקציב עליו תוכלו להתחייב, למשך חודשים ארוכים בהם ימשך תהליך הקידום.

 

באיזו תדירות חלים שינויים בתחום בו אתם עוסקים?

אם אתם מספקים שירות בתחום שמשתנה ללא הרף ומתאפיין בדינמיות רבה, הרי שמדיניות ייצור התכנים שתצטרכו לנקוט בה תהיה כתיבה באופן תדיר ולעיתים קרובות. אם לעומת זאת, לא יהיה לכם הרבה מה לחדש בתחום אותו אתם מקדמים, כדאי היה לקחת זאת בחשבון בקביעת התדירות הנדרשת לייצור תוכן איכותי בנישה.

 

לסיכום

מעוניינים לייצר אסטרטגיית תוכן מנצחת על מנת לתמוך בתהליך הקידום האורגני שלכם? מצויין. נסו לאפיין היטב את הנישה שבה אתם פועלים, להבין את ההיצע והביקוש של כותבי תוכן בתחום עליו אתם אמונים, לנתח את האתרים המתחרים באתר האינטרנט שאתם מנהלים, להיצמד לתקציב התוכן שאתם מסוגלים להתחייב עליו, ולקבוע תדירות כתיבת תכנים מתאימה.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }