אבטחת מידע בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה ללא ספק מציבה בפני כולם אתגרים רבים ושונים. אחד האתגרים המהותיים עבור עסקים הוא המעבר לעבודה מרחוק והמשמעויות שיש לכך עבור העובדים והתנהלות העבודה. מלבד הקושי לנהל צוות מרוחק, קיים גם אתגר בשמירה על אבטחת המידע העסקי והגנה על פעילות החברה. אז איך דואגים לאבטחת מידע בתקופת הקורונה? על כך בכתבה הבאה.

 

אבטחת מידע – למה זה חשוב?

לא מעט עסקים בכלל לא מודעים לקלות שבה אפשר לגשת למידע העסקי שלהם כאשר הוא מאוחסן ברשת או על גבי מחשבים שאינם מחוברים לרשת מאובטחת. היום, פורצים יכולים להשתמש במגוון של כלים על מנת לגשת למידע עסקי, להשיג פרטים אישיים כמו סיסמאות ושמות משתמש ואפילו להתחבר למערכת פיננסיות כמו מערכות סליקה. כמובן שגישה של גורם זר למידע ולמערכות העסקיות היא מסוכנת מאוד עבור העסק ויכולה להוביל לקריסתו. על כן, כאשר מקימים מערכת עסקית, חשוב לבחור שירותי מחשוב לעסקים אשר מספקים שירותי אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר. כמו שכל חנות צריכה מצלמות אבטחה ומנעולים, כך גם רשת מחשוב עסקית צריכה מנגנוני אבטחת מידע מתקדמים.

 

איך תקופת הקורונה השפיעה על אבטחת המידע לעסקים?

אין ספק כי השינוי המשמעותי ביותר שעבר על עסקים בתקופת הקורונה הוא המעבר לעבודה מרחוק. בין אם אלו העובדים אשר לא יכולים להגיע לעסק ונדרשים לתקשר ביניהם באמצעות מערכות שונות, ובין אם אלו הלקוחות הזקוקים למערכות שיספקו להם מידע או שירותים, אשר בעבר היה ניתן לספק באופן פיזי. כל פתיחה של אפיק תקשורתי אל מערכות העסק היא פתח לפרצת אבטחה אשר יכולה להיות מנוצלת לרעה על ידי גורמים שונים. אם בעבר כל מערכות העסק היו נגישות רק מתוך הרשת הפנימית, הרי שכעת יש צורך לאפשר גישה למגוון מחשבים אשר מחוברים למגוון רשתות ביתיות. כל רשת כזו יכולה להיפרץ בקלות רבה יותר מאשר הרשת העסקית ולהוות סכנה לעסק.

 

פתרונות אבטחת מידע בתקופת הקורונה

בשוק היום קיימים לא מעט פתרונות אבטחת מידע אשר מסוגלים לספק הגנה מרבית לעסקים, ולהפוך את התקשורת בין העובדים ובין הלקוחות לבטוחה יותר. פתרונות אלו לא הומצאו עבור תקופת הקורונה אך אין ספק שהשינוי באופי העבודה והצורך בהנגשה של שירותים שונים הפך אותם לנפוצים ונחוצים יותר לעסקים רבים. במקרים של התחברות מרחוק למחשבי החברה על מנת לבצע פעולות שונות, אחד הפתרונות המשמעותיים הוא חיבור באמצעות VPN – חיבור מאובטח ופרטי אשר לרוב גם ניתן להגביל באמצעים שונים. שימוש ב-VPN הוא קריטי עבור כל עסק בו המידע מרוכז על גבי מחשבי החברה, ויש צורך בגישה יום יומית של העובדים למידע זה. כמו כן, במקרים של שימוש בשירותי ענן שונים, חשוב לוודא שהם מגובים באופן קבוע, וכן מאובטחים באמצעים שונים כמו חיבור באמצעות אימות דו שלבי.

אבטחת מידע

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ESIM  - שאלות ותשובות
ESIM – שאלות ותשובות

eSIM או Embedded SIM הוא כרטיס SIM דיגיטלי המובנה במכשיר הטלפון הנייד שלכם. בניגוד

.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; } .span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }