מהו אנקור ולמה הוא חשוב לקידום?

בקידום אתרים עושים שימוש באנקורים כדי לקשר את נקודה א' לנקודה ב'.

כלומר, להוביל את הגולש באמצעות היפר קישור במילה מסוימת לאתר אליו אנו רוצים שיגיע.

מבולבלים? המאמר יסביר בפירוט מהו אנקור ומהי חשיבותו לקידום אתרים.

מהו אנקור וכיצד בוחרים אותו?

אנקור זוהי מילת מפתח אותה משבצים במאמר תוכן לצורך קידום אתרים. ממילה זו יוצא קישור המפנה את הגולש לאתר אותו מקדמים. לדוגמה, אם מופיע לנו קישור כמו https://www.shiplus.co.il הוא יהיה רק קישור, אך אם נדביק אותו כ- URL למילה "קבלן בניין" אומנם נגיע לאותו מקום, אך יהיה לנו את המילה המקשרת שהיא למעשה האנקור. האנקור צריך להיבחר בצורה נבונה כיוון שהוא משפיע על מנוע החיפוש. יכולים להיות אנקורים מוצלחים או מוצלחים פחות – התוצאות הן אלו שיובילו את ההתקדמות של האתר. את האנקור אין צורך לבחור באופן מדויק כיוון שמנוע חיפוש כמו גוגל פיתחו אלגוריתם שיודע להבחין על מה מדובר מבלי צורך בקישורים. כאשר ישנם קישורים רבים ומדויקים, זה יכול להעלות חשד ולגרום לסרבול.

 

למה האנקור חשוב לקידום אתרים?

האנקור מאוד אפקטיבי לאתר אותו רוצים לקדם, כי לחיצה עליו מובילה לאתר הרצוי. עם זאת יש לעשות בו שימוש בצורה יעילה, כי לפי גוגל הוא משפיע על הדירוג של האתר. בגוגל מבינים את הקישור שנעשה באופן ישיר או עקיף. כאשר הקישור מדויק ודומה לחלוטין למילת המפתח, הוא עוזר לגולשים להבין לאיזה עמוד מוביל הקישור. בקידום אתרים עושים שימוש באנקורים עקיפים, שאינם זהים למילת המפתח או לביטוי, אך מכילים אותו באופן מדויק. האלגוריתם של גוגל מחליט על חשיבות האנקור, וכך הוא מדרג את האתר. ככל שהאנקור טבעי ומכיל פחות מילים, כך קל יותר לדרג את האתר.

 

איך עושים את זה?

בראש ובראשונה יש לחבר את הקישור למילת המפתח באופן טבעי וליצור פרופיל של קישורים. כחצי מהם יהיו שם האתר אותו רוצים לקדם, כשליש מהם יהיו קישורי URL ישירים לאתר, כשישית אנקורים כלליים כמו: לחצו כאן לאתר… וכשישית נוספת מילות מפתח. אין לכך הגדרה ברורה, ובין מומחי קידום אתרים ברשת יש מחלוקת. חלקם ממליצים על התאמה מדויקת למילת הקישור, וחלקם דוגלים בהשתלת המילה באופן שאינו טבעי. ישנם אף מומחים שממליצים לשלב ולגוון כך ש-50% יהיו אנקורים טבעיים ו-50% לא טבעיים. החשוב הוא לא לדחוס מילות מפתח יתר על המידה בטקסט ולבחור במילים הפשוטות יותר. לדוגמה: כדי לקדם אתר בו מוכרים מקלחונים, מספיק להדביק קישור למילה "מקלחונים" פעם אחת באתר בו מפרסמים אביזרים לחדר אמבטיה. לחיצה על הקישור תוביל אותנו לאתר המקלחונים בקלות ובטבעיות. המומחים מסכימים שאין לשתול קישור על משפט או ביטוי ארוך. כלומר, עדיף שה- URL יהיה ארוך ולא ביטוי העוגן.

 

שורת חיפוש

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו
.elementor-post__title { height: 8px!important; overflow: hidden!important; }.span.elementor-post__title { display: block; height: 20px; overflow: hidden; }